Utazások Európában

3 napos túra/3.: Koppenhága

2016. július 06. - PTom70

Kis késéssel indult a Wizzair gépe Gdanskból Malmőbe, de majdnem be is hozta. És itt jött a meglepetés: fapados járatról nem lépcsőn, hanem utashídon szálltunk ki! Ilyen még nem fordult elő velem. Gondoltam, hogy leteszem a csomagomat egy megőrzőbe, de kellett volna 25 korona apróban. Nekem papír ötvenesem volt, próbálkoztam mindenfelé, hogy change, de sehol nem voltak hajlandók váltani. Gondoltam, hogy azért hogy lehetnek ilyenek ezek a dánok. Aztán a buszon leesett, hogy ezek inkább svédek és persze, hogy nem váltották fel a dán koronámat…

A Neptunbusra már az interneten megvettem a jegyet (100 DKK egy útra), az ő járataik a Wizzair gépeihez igazodnak, már a vásárlásnál megjelöljük, hogy melyik géppel jövünk vagy melyikhez megyünk. Így aztán az Öresund hídon (aminek egy része alagút) át, 1 óra alatt a koppenhágai vasútállomás közelébe érünk.

Na itt már sikerült leadnom a csomagomat (potom 65 DKK…) és kívülről megnézhettem a Tivolit. Ez egy vidámpark, a belépő 110 DKK (ebben csak sétálgatás van, a játékokért még külön fizetni kell), így inkább nem mentem be. Mellette ott van Andersen szobra is.

Úgy döntöttem, hogy elsétálok a Kis Hableány szobráig (kb. 3,5 km) és útközben megnézem, ami érdekes. Nagyon sok szép épület, szobor, csatorna mellett elhaladva jutottam el a híres mesefiguráig.

Itt aztán japán (vagy kínai?) turisták özöne állt sorba azért, hogy egy közös képet csinálhasson Ariellel. Nekem az is megfelelt, hogy távolról lefotóztam.

A szomszédban található egy nagyon szép anglikán templom és a Kastellet nevű erődítmény.

Visszafelé megnéztem a Frederiks templomot, amit a római Szent Péter bazilika mintájára építettek, persze annál jóval kisebb.

Ennek közelében található az Amalienborg palotaegyüttes, melyet V. Frigyes porosz király építtetett.

Visszafelé már egy nagy busz vitt (reggel csak egy kicsi), mert nagyon sokan utaztunk a malmöi reptérre, ahol kb. 40 percet tudtunk nézni a magyar-belga EB meccsből. Aztán útközben bemondták a végeredményt, amitől nem lett jobb kedvem.

Aztán persze vonattal mentem haza Budapestről és a jó szokásokhoz híven itt több lett a késés, mint a 4 repülőút során összesen…

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.