Utazások Európában

Utazások Európában

Öt kirándulás tipp Charleroiból

2017. április 17. - PTom70

Miért pont Brüsszel-Charleroi? Mert ide mindig vannak olcsó jegyek, és innen nagyon sok helyre el lehet jutni a Flibco.com-mal. A Wizz járata reggel 6:15-kor indul Budapestről, vissza pedig 20:50-kor Charleroiból. Így nem kell szállásra költeni és egy nap alatt is sok mindent meg lehet nézni. A buszjegyek - ha elég korán vesszük - 5 euróba kerülnek, de a 3. jegy már csak félárú, ha öten utazunk, akkor pedig az 5. ingyenes, így akár 4 euró/fő is kijöhet.

(És a legújabb hír: már a Budapest Airportról is indít járatokat a Flibco! Igaz, hogy még csak Budapest felé, vidéki városokba nem, de hátha bővítenek.)

1. Brüsszel

Nagyon szép főváros, tele látnivalóval: Atomium, Pisilő kisfiú, Mini Európa, Grand Place, Királyi palota, stb.

 

hpim1847.JPG

hpim1871.JPG

hpim1882.JPG

2.Gent

Csodálatos kisváros, látnivalók egymáshoz közel. Templomok, kilátótorony, fantasztikus főtér.

16d8217f560136dffcef6bee101192c1.png

8da128b087edbad9e9fd254ea91b331e.png

3. Bruges

Nagyon szép flamand kisváros, csodás épületekkel, főtérrel. Érdemes megkóstolni az utcán árult sült krumplit és betérni egy sörözőbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr6812432167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

datam 2017.04.18. 16:16:20

Imádom Brugge-t, többször voltam ott, és biztos megyek is még néhányszor. Namur sem rossz, de azért nem olyan szép. Viszont bátran ajánlom nyáron OOstende-t, szigorúan a tengerpart miatt. Marha hideg a víz, de tud annyira meleg lenni ott is, hogy jó legyen. Valamint ott van Waterloo-ban is a Napoleum emlékmű, az sincs messze a reptértől, és ha jól tudom, közvetlen buszjárattal elérhető. Jah, majdnem elfelejtettem, felhívnám a figyelmet Brugge-ben a főtérről a nagytemplom felé vezető sétálóutcán a csokiboltokat. Kőkemény függőséget okoz. :)

PTom70 2017.04.18. 16:25:48

@datam: Én inkább a sörözőket figyeltem arrafelé. :)

datam 2017.04.18. 17:34:05

@PTom70: Az sem rossz, de vigyázni kell, sunyi a belga sör:)

PTom70 2017.04.18. 17:47:17

@datam: Na igen, kérdezte a pincér, hogy strong or not strong? Mire én: not strong. Erre kihozott egy 8%-ost...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.04.18. 17:59:17

Egy ilyen utazáshoz célszerűbb valami autót bérelni.

Így egy nap letudható Bruges, Ghent és a tengerpart. Tavasszal pedig érdemes megállni Groot Bijgaartenben: autossagok.blog.hu/2015/04/30/kepes_beszamolo_az_ez_evi_bijgardeni_viragkiallitasrol_es_egy_vallomas_keukenhofrol .

Brüsszel legalább egy teljes nap, ha nem vesztegeti az idejét az ember: a hadtörténeti múzeum magyar szemmel páratlan (pár kép itt: autossagok.blog.hu/2014/08/15/autoworld ), az Autoworld is remek móka, és mindig történik ott valami: autossagok.blog.hu/2016/12/19/a_bmw_100_eve_az_autoworldben .

Ezen felül gyereknek nem rossz az Európai Parlament látogatóközpontja és a Mini Europe.

Luxembourg teljesen más irány, és mindenképpen érdemes autóval menni, mert egyrészt a vidék is gyönyörű (Müllerthal, Beaufort, 7 kastély völgye), másrészt az egész ország autós.

Harmadrészt könnyen és gyorsan meg lehet állni útközben is sok érdekes helyen, pl útba lehet ejteni a halál ötven órája neves városait.

PTom70 2017.04.18. 18:57:46

@Ződ2000: Ha többen mentek, akkor tényleg jó az autóbérlés, de volt, hogy egyedül voltam. Bruges és Gent egy napra sok - szerintem. Én a Flibcoval nagyon elégedett vagyok: gyors, pontos.

Punxsutawney Mormota 2017.04.20. 22:58:08

Oostende csak annak lehet érdekes, aki még az életben nem látott tengerpartot.
süti beállítások módosítása