Utazások Európában

Kalandozások Hévíz környékén

2017. május 17. - PTom70

Egy telefonos kvízjátékban nyertem egy kétszemélyes hévízi hétvégét, egy négycsillagos szállodába. Mivel nem vagyunk nagy vízrajongók, így inkább bejártuk a környéket. Szerencsénkre két kisebb fesztivált is találtunk.

Reggel azért a hévízi termelői piacon kezdtünk, amit érdemes megnézni, mert nagyon sok helyi gazda termékeit lehet megvásárolni. Sajnos a nem kevés külföldi (főleg orosz és német beszédet lehet hallani) jelenléte látszik az árakon is...

Nemesbükre indultunk, ami csak 8 km-re volt a szállodánktól, így biciklivel terveztük az "utazást", de a recepciós - szerencsére - lebeszélt róla. Az út ugyanis dimbes-dombos, tényleg csak edzésben lévőknek ajánlott. Elég könnyen megtaláltuk a II. Korosajt Fesztivál helyét, ami tulajdonképpen egyetlen nagy udvarból és a hozzá tartozó kertből állt. A sajtműhely nevéről elnevezett fesztivál igazi családi esemény. Van itt tehénfejés, állatsimogatás, sajtkóstolás, kirakodóvásár, ásványmosás és persze étel, ital.

Ezután a keszthelyi Festetics-kastélyba mentünk, persze már jártunk itt régebben is, de az enteriőr kiállítás nagyon szép, nem bántuk meg, hogy ismét megnéztük.

A kastélytól néhány száz méterre található az Amazon Ház, ahol a főúri utazásokat mutatják be.

Az út mellett óriásplakáton láttuk meg, hogy Keszthelyen van egy Cadillac Múzeum, ahol jónéhány csodálatosan felújított Cadillacat tekinthetünk meg. Keresztapa-rajongóknak pedig ott egy kocsi, ami a filmben szerepelt! Ezt kár lett volna kihagyni, bátran ajánlom mindenkinek.

De még nem ért véget a nap, mert Egregyre indultunk (ez nem önálló település, Hévíz része), ahol Flavius Napokat tartottak. Itt ugyanis feltártak egy római kori villát, egy katonasírt és egy múzeumot hoztak létre. Nagyon élveztem, hogy kipróbálhattam a római legionáriusok egyenruháját. Itt is volt gyerekeknek bőven program, este pedig koncertek.

Ezután felsétáltunk a Borhegyre (itt egymás után sorakoznak a borospincék), ahol egy XIII. századi templom található.

Azt nem tudom, hogy mekkora a valószínűsége, hogy ez a két fesztivál egy napon van, de külön is érdemes megnézni ezeket, mert Hévízen nem csak fürödni lehet!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.