Utazások Európában

Brüsszel

2017. június 14. - PDora

Vasárnap egynapos kirándulást tettünk Brüsszelbe. A Wizzair 6:15-kor induló gépével repültünk Brüsszel-Charleroiba (24000 Ft/2 fő oda-vissza). Erről a reptérről Flibco busszal szűk egy óra alatt juthatunk be Brüsszelbe, a Gare du Midi állomásra. Időben lefoglaltuk interneten a buszjegyeket, így sikerült 5 eurós jegyeket kifognunk (20 euró/2 fő oda-vissza) (a legmagasabb ár az interneten 14 euró, a helyszínen pedig fixen 17 euróért (!) lehet jegyet venni). A buszok félóránként indulnak. Naivan kirohantunk a reptérről a buszmegállóba, mert gondoltuk, még elérjük a néhány perc múlva induló buszt. Elérni elértük volna, de az éppen induló busz teljesen megtelt. A következő busz, amivel mi utaztunk szintén tele volt. Szóval számítsunk rá, hogy ha nem érünk időben a megállóba, akkor csak a következővel tudunk elmenni (ez visszafele is igaz!).

A busz kicsit késve, 9 után indult, 10-kor pedig már a Gare du Midi metróállomáson voltunk. Itt megvettük a szükséges 6 metrójegyet (12,6 euró). A napijegy ára 1 főre 7,1 euró, úgyhogy éppen nem érte meg megvenni. Innen Heizel állomásig utaztunk, ahol az Atomium és a Mini Európa található. Először az Atomiumot néztük meg, de a hosszú sorok miatt végül úgy döntöttünk, hogy nem megyünk fel, kívülről is hatalmas élmény volt látni. (Közben szerencsére gyönyörű időnk lett.) Ha fel akarunk menni érdemes előre megvenni a jegyeket, jóval rövidebb sorba lehet beállni. Viszont az Atomiumba táskákkal senkit nem engednek bemenni, ezeket külön kis zárható szekrényekbe kell betenni.

Ezt követően a Mini Európát néztük meg (30,6 euró/2 felnőtt). Ide a belépőt az Atomiumnál is meg lehet venni kombinált belépőként, de ugyanúgy itt is meg lehet venni a kombinált belépőt az Atomiumba. Szerencsére itt is jóval rövidebb sor volt.  Mi nagyon élveztük, szerintem érdemes megnézni. Nagyon szépen, igényesen megcsinálták, minden Európai Uniós ország legalább egy nevezetességét mutatják be. Háttérben pedig ott az Atomium, aminek a látványával amúgy sem lehet betelni.

Ezután 6-os metróval elmentünk a Troon megállóig, ahol a Királyi Palotát néztük meg és az előtte elterülő parkot, amely Brüsszel legrégebbi parkja.

Ezt követően elsétáltunk a Szent Mihály és Szent Gudula-székesegyházhoz, amely egy gótikus templom, gyönyörű kívülről és belülről is. Bár ekkor épp misét tartottak, ezért csak hátulról néztünk kicsit körbe, aztán mentünk tovább.

Ezután a Grand-Place felé vettük ez irányt, útközben megnéztük a Pisilő kislány (Jeanneke Pis) szobrát.

A Grand-Place egyik étterme előtt leültünk és egy-egy adag belga sült krumpli és meggysör mellett pihentünk meg, majd a téren is szétnéztünk. Itt található többek között a városháza, a Le Cygne („A hattyú”) nevű étterem, és Everaard’t Serclaes lovag bronzszobra is – a legenda szerint aki megsimogatja a karját, azt egy éven belül megtalálja a nagy szerelem.

Innen továbbmentünk és megnéztük a Pisilő kisfiú (Manneken Pis) szobrát.

A közelben sok bolt található, ahol gofrit (waffle) árulnak, 1-8 euróért, attól függően, hogy milyen feltéttel kérjük. Szerintem érdemes kipróbálni, bár bevallom egyet nehezen tudtam volna egyedül megenni, ahhoz nekem túl tömény volt.

Végül, hogy teljes legyen a sor, a Pisilő kutya (Zinneke Pis) szobrát is megnéztük.

Innen elgyalogoltunk a Bourse metrómegállóig, ahonnan a Gare du Midi megállóig utaztunk és a 18 órás Flibco busszal utaztunk vissza a reptérre (ez a busz is tele volt, néhányan pedig már nem is fértek fel). Itt még a beszállásig maradt idő egy pohár sörre.

A járatunk kicsit késett, így 23 óra után pár perccel értünk a 200E megállójába, úgyhogy pont lekéstük az utolsó buszt, amely még a M3-as metróhoz csatlakozik, így maradt az éjszakai buszozás.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.