Utazások Európában

Utazások Európában

Mostar

2017. június 04. - PTom70

Miután Szarajevót másfél nap alatt megnéztem (legalábbis, amit én szerettem volna, erről itt és itt olvashattok) Mostarba utaztam, busszal. Már az utazás előtt megvettem a jegyet Mostarba a getbybus.com-on és odafelé a Globtour, visszafelé az Autoprevoz-bus társasággal utaztam, összesen 19 euróért. A buszpályaudvarról (a vasútállomás mellett van) indult reggel az utazás és itt ért az első meglepetés: 1 KM-et (0,5 euro) kellett fizetni azért, hogy oda bemehessek! A második meglepetés: a WC, ami szintén 1 KM és még az a bizonyos balkáni guggolós-pottyantós volt, egy kicsit modernizálva, mert nem beton fölött kellett (volna) guggolni, hanem műanyagból kialakított vízöblítéses verziót alkottak a tervezők!

A busz pontosan érkezett Tuzla felől és volt rajta hely bőven. Az út Szarajevó és Mostar között csodálatos hegyek, folyók közt vezet, sajnos az ablakok olyan párásak voltak, hogy odafelé nem is tudtam normális fotókat készíteni. A busz a két és félórás út alatt két helyen állt meg pár percre: Konjicnál és Jablanicánál.

A mostari buszpályaudvarra érkezünk, ami az óvárostól kb. 1,5 kilométerre van. Útközben egy mecsethez (Karadzosbegova Dzsamija) értem, ami nyitva volt és még a minaretbe is fel lehetett menni, összesen 10 KM-ért. A mecsetbe persze csak cipő nélkül, de a minaret onnan nyílik, így azt hittem, hogy oda is cipő nélkül kell, de voltak kirakva papucsok azokat lehetett használni.

dscn5202.JPG

dscn5187.JPG

dscn5193.JPG

Tovább folytattam utam és útközben néhány fotót készítettem az Öreg Hídról és a Neretva folyóról.

dscn5208.JPG

dscn5175.JPG

Az Öreg Híd közelében már nagyon nagy volt a tömeg, de egyre jobb volt a rálátás a hídra, ami sajnos már nem az eredeti, mivel a délszláv háborúban felrobbantották és azóta építették újjá. A híd nagyon csúszós kővel van borítva, könnyű elesni, vigyázni kell. Ezután csevapot ettem (nagy adag 8 KM) egy kis étteremben.

dscn5227.JPG

dscn5238.JPG

dscn5235.JPG

Ezután átsétálva a hídon az inkább horvátok lakta részbe értem, ahol egy katolikus templomot (Mostarski Zvonik Mira) néztem meg (nagyon nem szép) és fel lehet menni a harangtornyába, ami magasabb, mint egy minaret. Gondolom van egy kis versengés a keresztények és muzulmánok között. 75 méter magasan van a kilátó rész (45 méterig lift van), érdemes felmenni. 

dscn5283.JPG

dscn5294.JPG

dscn5302.JPG 

Ezután még sétálgattam egy kicsit felfedeztem egy kisebb hidat is, de úgy döntöttem, hogy elég a tömegből inkább előbb megyek vissza Szarajevóba. Szerencsére a busztársaság rugalmas volt: nem okozott problémát, hogy rá volt írva az indulási idő, felengedtek a korábbi járatra. Itt viszont tiszta volt az ablak, így tudtam fotózni a tájat. 

dscn5276.JPG

dscn5342.JPG

dscn5326.JPG

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr2912562723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arncht 2017.06.06. 09:16:35

ez a latkep es a volgy gyonyoru... de tul sokaig nem tart megnezni :)

vitsippa 2017.06.06. 11:24:42

Szép maga a város is, kár, hogy nincs kép róla. Az egyik legvarázslatosabb város, amit valaha is láttam.

PTom70 2017.06.06. 11:46:24

@arncht: Ez igaz, én is azért mentem vissza előbb Szarajevóba.

PTom70 2017.06.06. 11:47:10

@vitsippa: Hogy érted azt, hogy nincs kép a városról? Ott van néhány darab.

vitsippa 2017.06.06. 11:55:20

Jogos, rosszul fogalmaztam. Az utcácskákról, házakról, így gondoltam.

tomfree 2017.06.06. 12:40:02

A közbiztonság milyen amúgy?

PTom70 2017.06.06. 12:41:38

@vitsippa: Értem. Nem tettem bele, de azért készítettem néhányat.

PTom70 2017.06.06. 12:43:54

@tomfree: Szerintem pont olyan, mint bármely más európai városban. Semmilyen negatív tapasztalatom nem volt. Szarajevóban a recepciós mondta, hogy az oldaltáskámat inkább elöl hordjam a villamoson, de ez természetes volt számomra. Az útlevelet pénzt pedig egy nyakba akasztós tárcában hordom minden utazáskor.
süti beállítások módosítása