Utazások Európában

Lisszabon és környéke - 4. nap

Belém negyed

2017. szeptember 17. - PDora

Sintrai kirándulásunk után a Belém negyedbe mentünk, ahol Lisszabon leghíresebb nevezetességeit néztük meg. Ez talán annak is köszönhető, hogy Lisszabon ezen része nem pusztult el a nagy 1755-ös földrengésben.

Metróval a Cais do Sodré megállóig mentünk, majd onnan 15-ös villamossal a Szent Jeromos-kolostorig (Mosteiro dos Jerónimos). Itt sajnos máris egy végtelennek tűnő sorral szembesültünk, úgyhogy 50 perc sorban állás következett. Aztán kiderült, hogy mindössze 2 pénztár üzemelt, nem is csoda hogy eddig tartott… Viszont itt egyből kombinált jegyet vettünk a Belém-toronyba (a kombinált jegy 6 euró/fő diákigazolvánnyal, 12 euró/fő nélküle). Egyébként a templomba ingyen be lehet menni, a jegy a kerengőbe szólt.

A kolostor gyönyörű és megfigyelhetőek rajta a Portugáliában elterjedt manuelita stílusjegyek.

A templomban található a híres felfedező, Vasco da Gama sírja.

Miután a kerengőben és a templomban is szétnéztünk, megebédeltünk és a desszertet, a híres pastéis de Belém nevű édességet az azonos nevű cukrászdában vettük meg, amely Szent Jeromos-kolostortól nem messze található. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy leveles tésztakosárkába töltött pudingos-fahéjas krém. Nem tudom, hogy hogyan bevett fogyasztani, de megállapítottuk, hogy melegen nem olyan jó, sokkal jobb hidegen (a szállodában már előtte ettünk ilyet). Egyébként a nevét levédették, minden máshol pastéis de nata néven árulják.

Itt is hosszú a sor, de nem kell megrémülni, mert tényleg nagyon gyorsan halad. Mi úgy döntöttünk, hogy a Szent Jeromos kolostor előtti parkban fogyasztjuk el, de szabad padot nem nagyon találtunk, jobb lett volna ha a cukrászdában ülünk le (ott egyáltalán nem voltak sokan).

Ezt követően elsétáltunk a Belém toronyig (Torre de Belém), ami Lisszabon egyik jelképének számít. Egykor innen indultak útnak hajóikon a felfedezők. Itt szerencsére a kombinált jegyünkkel nem kellett mégegyszer sorba állni, egyből felmehettünk a toronyba. Itt a kilátóteraszon még várakoznunk kellett, mert a toronyba egyszerre csak meghatározott létszámú ember tartózkodhat, de addig is nézelődtünk, gyönyörű a kilátás.

Ezután elsétáltunk a Felfedezők emlékművéig (Padrão dos Descobrimentos), amelyet már a Belém toronyból is láthattunk. Itt már jóval kevesebb a turista, így egyből feljutottunk (5 euró/fő). Innen talán még szebb a kilátás, rá lehet látni a Szent Jeromos-kolostor előtti parkra és az emlékmű előtti térre is.

Ezután még visszabuszoztunk a Kereskedők teréig, ami az egyik kedvenc helyünkké vált lisszaboni utunk során. Itt vacsoráztunk és megnéztük a naplementét a partról.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.