Utazások Európában

Utazások Európában

Dortmund

2016. november 09. - PTom70

Sokan mondják, hogy Dortmundba kár elmenni, mert nincs ott semmi látnivaló, de én kipróbáltam és egy napot megér.

Reggel 8-kor már le is szállt a Wizzair budapesti járata, innen a 440-es busszal érdemes menni. Én napijegyet vettem (a sofőrtől kell kérni), Tages Ticket a neve németül, 6,70 euróba kerül és minden tömegközlekedési eszközre jó, 24 órán keresztül. Amikor először utazunk vele, akkor kell csak kezelni. Ez az Aplerbeck megállóig megy, ott át kell szállni az U47-re, amivel a Hauptbahnhofig kell menni. (Nem lehet eltévedni, mindenhol kinn van a metrótérkép.) Rögtön az állomásról kijövet láthatjuk a Futballmúzeumot, amit 17 euróért meg lehet látogatni, én kihagytam.
dscn3801.JPG

Innen már látszik a Szent Péter templom, aminek az oltára apró szobrokból áll.
dscn3802a.jpg

dscn3890.JPG

Tovább haladva találjuk a Szent Reinold templomot, ami egy gótikus stílusú építmény, ami hatalmas méreteivel lenyűgöző látvány belülről (is).

5c904cd798e15ffae159e565da5cbe09.png54814ddfece31b04c85607c003b3c7c5.png

Egy hosszú sétálóutca és a régi piac (Altmark) található itt, amin éppen valami fesztiválféle volt, mindenféle árusokkal, wurstlival és persze wursttal (kolbász). Aki hazai ízekre vágyik még magyar lángost is ehet, már persze, ha nem sajnál egy sajtos-tejfölösre 5 eurót…

dscn3841.JPG

dscn3880.JPG

Ezután kiutaztam a Westfalenhalléhoz, melynek közelében található a egy szép park és a Borussia Dortmund stadionja, amit csak kívülről néztem, de 12 euróért be is lehet menni. Inkább a fanshopot választottam, ami kétszintes és minden sárga-fekete benne.

dscn3846.JPG

dscn3857.JPG

dscn3863.JPG

Innen a Westfalenparkba mentem, ahol egy TV-torony látogatható 3,5 euróért, sajnos csak délután nyitott ki. Aztán 17:45-kor már indult is a gépem Katowicébe.

dscn3879a.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr7011945597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása