Utazások Európában

Berlin 3. nap

2016. február 28. - PTom70

Szerda reggel elindultunk a Bernauerstrassén lévő szabadtéri kiállításra, ami a szállásunktól néhány méterre volt. Itt fényképeket láthatunk a fal megépüléséről, az épületek – köztük egy templom – lerombolásáról. Ezekre azért volt „szükség”, mert a keleten lévő házak mellett az utca már nyugati terület volt, így sokan úgy szöktek át, hogy egyszerűen kiugrottak az ablakon. Ezért először kitelepítették az ott lakókat, majd később le is rombolták az épületeket.

Megemlékeznek még azokról az emberekről is, akik szökés közben haltak meg, hiszen itt nagyon sokan próbálkoztak például alagút ásásával. Nagy élmény volt ezeket a helyeket élőben látni, hiszen ezek a helyszínek megjelennek Ken Follett: Az örökkévalóság küszöbén című regényében. (Ha el akarod olvasni – amit javaslok –, akkor szólok, hogy ez az Évszázad trilógia utolsó kötete, tehát ne ezzel kezd!) Látható még ezen a részen az eredeti fal néhány darabja és egy őrtorony is.

A Nordbahnhofon S-Bahnra szálltunk és elmentünk az Olimpiai Stadionba(kedvezmény a Berlin Welcome Cardra), ahol az 1936-os olimpiát rendezték, jelenleg a Hertha BSC (edző: Dárdai Pál) játssza itt a meccseit és minden évben itt rendezik a német kupadöntőt, 2009-ben pedig itt volt az atlétikai világbajnokság.

A stadion túlsó oldalán több emléktábla van a berlini olimpián győztes sportolók neveivel (pl. a négyszeres győztes Jesse Owensével). Természetesen magyarokkal is!

A pálya környékén pedig a német olimpiai bajnokok nevei láthatók, kőbe vésve!

Visszamentünk az Alexanderplatzra, mert innan néhány méterre található a DDR Motorrad Múzeum (kedvezmény a Berlin Welcome Cardra), ahol rengeteg motorkerékpárt lehet megnézni, főleg az NDK termékei közül, de van néhány nyugati gép is. Nagy élmény volt felidézni a tinédzserkoromat, amikor még Simsonnal jártam…

Sokat olvastam előtte berlini utazásokról és szinte mindegyik ajánlotta, hogy utazzunk a 100-as busszal, mert nagyon sok híres épületet lehet belőle látni és tényleg érdemes kipróbálni.

Késő délután hajóztunk egyet a Spreen (kedvezmény a Berlin Welcome Cardra), nagyon szép a látvány, de már nagyon hideg volt, így visszafelé már a zárt, fűtött részen utaztunk. Nagyon szép látvány hajóról nézve a város, különösen úgy, hogy közben besötétedett, így odafelé világosban, visszafelé kivilágítva néztük a partot.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.