Utazások Európában

Budva, nem(csak) vízimádóknak

2018. július 24. - PTom70

Podgoricai szállásunkról ismét busszal mentünk a felkapott tengerparti nyaralóhelyre: Budvába. Mindenképp a buszozást javaslom (erről itt írtam), mert a városban kocsival közlekedni szinte lehetetlen, a sok turista miatt. A buszállomástól - ahol ingyenes térképet adnak - egy kis gyaloglással elérhető a tengerpart.

Nem ugrottunk egyből a vízbe, inkább befizettünk egy kis hajóútra (5 euró/fő), ami elvitt a közelben lévő Sveti Stafanig. Ez egy csodálatos település, aminek egy beugró félszigetén van az óvárosa, engem a Mont-Saint-Michelre emlékeztet. Sajnos a hajó itt nem kötött ki, így csak kívülről csodálhattuk.

Ezután visszaindult a hajó és ki lehetett szállni a Sveti Nikola szigeten, Ennek az egyik része egy köves tengerpart, kristálytiszta vízzel, ahol fürödni lehet. Ezt most már kihasználtuk és 1-2 órát eltöltöttünk itt.

A szigeten egy kis kápolna is található, bejutni nem sikerült.

A hajók 20 percenként indulnak vissza a szárazföldre.

Budva óvárosa - ami tulajdonképpen egy félszigeten van - a kikötőből rövid sétával elérhető. Hasonlóan a kotori óvároshoz itt is szűk sikátorokban sétálhatunk, régi szép épületek között.

Bár nagy a zsúfoltság a rengeteg turista miatt, mégis érdemes elmenni és megnézni ezt a csodálatos várost és persze megmártózni a tengerben is, ha már ott vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.