Utazások Európában

Lisszabon és környéke - 3. nap

Várak és paloták városa: Sintra

2017. szeptember 07. - PDora

A harmadik napunkat Sintrában töltöttük. Ez a kis városka 1995-ben került fel az UNESCO Világörökségi Listájára. Gyönyörű helyeket láttunk, szerintem kihagyhatatlan, ha Lisszabonban járunk.

Az előző napi városnézéstől megfáradva (sajnos) elég későn tudtunk csak elindulni Sintrába, emiatt aztán nem is jutott idő mindenre, amit eredetileg elterveztünk. Egyébként annyi itt a látnivaló, hogy akár 2-3 napot is bőven el lehetne itt tölteni! Sintrába vonattal lehet eljutni a Rossio vasútállomásról. Maga a vasútállomás épülete is nagyon szép.

Miután bementünk, beálltunk az igen csak hosszúra nyúlt sorba, de szerencsére sok pénztár üzemelt, 15-20 perc alatt sorra kerültünk. Közben felváltva kinéztünk a pályaudvar kis teraszára, ahonnan szép kilátás nyílik a Szent György várra. A pénztárnál szembesültünk azzal, hogy kénytelenek vagyunk egy harmadik Viva viagem kártyát venni a vonatjegyekhez, ugyanis az egyiken még az érkezéskor megvásárolt jegyek voltak rajta, a másikon pedig a tegnapi 24 órás jegyünk még érvényben volt. Kérdeztük, hogy ez utóbbit nem lehetne-e törölni róla, már úgyse használjuk. Nem, nem, azt lehet… Így hát egy újabb kártyával gazdagabban felszálltunk a Sintrába tartó vonatra (vonatjegy 2,2 euró/fő/út). Egyébként elég gyakran járnak a vonatok, 10-20 percenként napszaktól függően.

Sintrába érkezve elsőként a Nemzeti Palotát akartuk megnézni, ide a Scotturb 434-es hop on hop off típusú járatával akartunk elmenni (erre egyszer kell megvenni az 5,5 eurós jegyet és ezért az útvonalon belül bárhol le és fel lehet szállni). A hosszú sor miatt viszont úgy döntöttünk, hogy gyalogolunk. Nem is volt baj, mert nagyon szép úton jutottunk el a Palotához.

A Nemzeti Palotát (Palacio de la Vila) végül csak kívülről néztük meg, így is nagyon szép volt és a Palota fő érdekességét a kúp alakú kéményeit így is láthattuk. Egyébként pedig sokalltuk a 10 eurós belépőjegyet.

Ezután továbbsétáltunk a Quinta da Regaleira felé. Ide a 435-ös busszal is eljuthatunk, de gyalog is csak 15 perc volt. Itt is egy hosszú sor várt minket, de kb. 20 perc alatt sorra kerültünk (6 euró/fő). A palota és a kertje is gyönyörű. A kertben akár egy egész napot is el lehet tölteni, rengeteg alagút, építmény, tavacskák, a Beavatás Kútja és vízesés is található itt, mi nagyon élveztük az itt eltöltött időt. Érdemes lehet zseblámpát vinni, nagyban megkönnyíti az alagutak felfedezését. Ha Sintrában járunk ezt semmiképp ne hagyjuk ki!

Ezt követően visszamentünk a Nemzeti Palotához, mert az előtt is megáll a 434-es busz és ezzel mentünk fel a Mór várba (Castelo dos Mouros). Itt kb. 40 percet kellett várnunk, mire jött egy olyan busz, amire felfértünk (sokan autóval jönnek Sintrába, emiatt hatalmas dugók alakulnak ki a központban, ami miatt a buszmenetrendet nem igazán tudják tartani). Eközben persze a legkülönfélébb járműveket (tuk-tuk, terepjáró, golfkocsihoz hasonló jármű, lovas kocsi…) ajánlgatták a buszmegállóban várakozó embereknek, hogy felvigyék őket a várba. A várnál viszont legalább a jegyvételnél nem kellett sorba állni (8 euró/fő). Innen viszont még kb. 10 perc sétára van maga a bejárat. Itt már tényleg csak várfal és tornyok vannak meg, ettől függetlenül nekem nagyon tetszett, a kilátás pedig egyszerűen elképesztő!

Miután szétnéztünk a várban úgy döntöttünk, hogy a Pena Palotát (Palácio Nacional da Pena) – a terveink ellenére – már nem nézzük meg, mert nagyon elfáradtunk. Megelégedtünk annyival, hogy a Mór várból láthattuk. Úgyhogy a 434-essel visszamentünk a vasútállomásra és visszavonatoztunk Lisszabonba.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.