Utazások Európában

Utazások Európában

Kerékpárral Pesterzsébetről

2020. május 17. - PTom70

Ezekben az időkben nyilván nem repkedünk, nem utazgatunk még belföldön sem, maradt a budapesti biciklizés. Kevesebb, mint egy éve vettem kerékpárt Budapesten, miután vidékről felköltözve a kocsinkat is eladtuk. Pesterzsébeten lakunk és, ha az idő engedi, munkába is biciklivel járok, a VI. kerületbe. Hétvégén persze szívesen megyek erre-arra, és a kijárási korlátozás ideje alatt találtam új útvonalakat is, amelyek innen, a XX. kerületből indulnak. Jó ötleteket kaptam a https://utazol.blog.hu/ blogtól is és használom a https://merretekerjek.hu/ oldalt is.

1. A Molnár-sziget Soroksárhoz tartozik, ahová híd vezet. Pesterzsébet városközpontból a kerékpárúton elmegyünk a HÉV átjáróig, majd a Jódos-Sós Gyógyfürdőnél rákanyarodunk a Vízisport utcára. Itt ugyan nincs kerékpárút, de nincs nagy forgalom és mivel van néhány „fekvő rendőr” az autósok sem száguldoznak. Utána pedig a szennyvíztisztító felé megyünk, majd egy kerékpáros-gyalogos úton megyünk tovább. Kitáblázták, mert ez az Eurovelo6. Egy kis részen a lakóházak közötti csendes utcán vezet az út, majd ismét kerékpárút jön és már el is értük a Molnár-szigetet. Ez oda-vissza kb. 10 km, szintemelkedés minimális.

msz.JPG

2. A Molnár-szigetről komppal átjuthatunk Csepelre és ekkor a Gubacsi-hídig tekerve visszajuthatunk Pesterzsébetre. Itt sincs végig kerékpárút, de nincs nagy forgalom. Ez egy 14 km-es kör, kb. 100 méteres szintkülönbséggel.

mszcs.JPG

3. Ha nem állunk meg a Molnár-szigetnél, akkor tovább mehetünk az Eurovelo6-on, amin sajnos egy idő után elfogy az aszfalt. Ennek ellenére merem ajánlani, mert a Molnár-sziget utáni szakasz szinte végig közvetlenül a Soroksári-Duna mentén megy. Van, amikor nincs kedvem a rázkódáshoz és visszafordulok, de érdemes eltekerni az M0 hídjáig, mert néhány hete megnyílt rajta a kerékpársáv, így áttekerhetünk Csepelre és aztán vissza a Gubacsi-hídon. Kb. 21 km, 150 méternyi emelkedővel.

mszdcs.JPG4. A Gubacsi úton (ami azért bizonyos helyeken elég szűk, de azért nem annyira veszélyes) eltekerek a Rákóczi-hídig, ott átmegyek Budára és a kerékpárutat követve, a Szerémi úton, le lehet menni a Duna-partra és aztán M0 másik hídjáig, ami a Dunán megy át, így a Csepel-szigetre jutunk. Ott pedig (majdnem végig kerékpárúton), a Gubacsi hídig megyünk és Pesterzsébetre jutunk. Ez már kb. 30 km, 200 méteres szintkülönbséggel.

rhbcs.JPG5. Ha a belváros felé akarunk menni, akkor a Gubacsi úton elmegyünk a Könyves Kálmán körútig, majd tovább a Hungárián a stadionokig, itt a Stefánián a Városliget-Hősök tere-Andrássy út-Deák tér-Kiskörút vonalon (végig kerékpárút vagy kerékpársáv) a rakpartig, onnan pedig tovább a Rákóczi hídig és vissza a Gubacsi úton. 24 km, 180 méteres szintkülönbség.

liget.JPG

6. Ha pedig egy kicsivel hosszabb és meredekebb utat akarok, akkor a Gubacsi út-Rákóczi híd-Döbrentei tér felé haladva, a Tabánon és a Vérmező mellett a Hűvösvölgyig tekerek. Visszafelé lehet gurulni, de útba ejthetjük még Csepelt is, ha a Rákóczi híd után a Kvassay hídon megyünk és aztán a Gubacsi hídon vissza. Ez kb. 37 km, 370 méteres szintkülönbséggel. Talán ne ezzel kezdjünk rögtön.

hvcs.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr8015702720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása