Utazások Európában

Nizza, ősszel

2018. október 31. - PTom70

Kissé nehézkesen indult ez az utazás, hiszen odafelé még elvitt minket a Wizzair, de a visszautat már törölte, megszüntették a járatot. Helyette felajánlották, hogy Malpensáról jöhetünk haza. Mivel már a szállás ki volt fizetve, bevállaltuk ezt is.

A reptérről megy a 98-as és a 99-es busz is a városba, de ezekért 6 eurót kell fizetni, így inkább az egyéb buszokat, villamosokat érdemes használni, ahol egy útra másfél, 24 órára pedig 5 euró a jegy! (A napijegyet is kell minden utazásnál kezelni!) Mi azonban - miután ingyenes busszal átmentünk a 2-es terminálról az egyesre - gyalog folytattuk utunkat a nem túl messze lévő szállásig, ami a Promenade des Anglais-n található, neve: Hotel Premiere Classe. Ha nem tesszük magasra a mércét és tényleg csak aludni akarunk ott, akkor tökéletes, olcsó szállás. Annak ellenére, hogy közvetlenül a reptérnél van, lehet nyugodtan aludni, nagyon jó a hangszigetelés.

Sajnos az időjárás borzasztó volt, szinte végig esett, a napot csak kedden láttuk először, pedig már szombattól ott voltunk... Így aztán nem is sikerült minden tervezett programot megvalósítani - mert hát kinek van kedve szakadó esőben járkálni, hiszen hiába van ernyő és esőkabát, a nadrág gyorsan átázik -, de azért sok mindent láttunk.

A Promenade des Anglais - ahogy fentebb említettem - a reptértől a városközpontig tartó, több kilométer hosszú sétány, a tengerparton. Természetesen pálmafákkal gazdagítva.

A városközpontban érdemes megnézni a Massena teret, nagyon szép.

Az óváros a szokásos mediterrán óváros: szűk utcák, templomok és persze mostanában bóvliárusok...

A Sainte-Reparate katedrálist is itt találjuk, hatalmas méretek, barokkos túldíszítettség, belépő nincs.

Az óvárosban, közel a tengerparthoz, található a halpiac, majd kissé arrébb mindenféle egyéb termékek piaca.

Persze hatalmas kikötő is van, tele luxusjachtokkal és hatalmas tengerjáró hajókkal.

A kikötő egyik oldalán van egy I. világháborús emlékmű.

Innen a hegy felé indulva felmászhatunk (vagy ingyenes lifttel felmehetünk) a Castle Hillre, ahonnan nagyon szép a kilátás. Sajnos éppen zuhogott az eső, amikor meg visszamentünk zárva volt.

A vasútállomás felé, a sétálóutcán (Jean Médecin) haladva találunk egy - a párizsi Notre-Dame-hoz hasonló - templomot, melynek neve: Basilique Notre Dame... Sajnos épp zárva volt.

Bár végig esett azért még így is megérte ellátogatni Nizzába, már csak azért is, mert vonattal könnyen elérhető innen Cannes, Antibes vagy Monaco. Utóbbit a rossz idő ellenére sem hagytuk ki. Erről a következő bejegyzésben írok.

Hazafelé Milánó-Malpensa reptérre a Flixbus-szal mentünk, csak ajánlani tudom mindenkinek, pontos, megbízható, nem drága. A 6 és fél órás úton 2 percet késtünk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.