Utazások Európában

Varsó

2016. augusztus 17. - PTom70

Krakkóból mentünk Varsóba, autóval, ami nem volt egy leányálom. Az ember azt gondolná, hogy egy ekkora városból a fővárosba biztosan van autópálya, de nincs. Így aztán ez 4-5 órás út. A szállásunk a Lazienki park közelében volt, így aztán még késő délután sétálgattunk benne, nagyon szép kastélyok, kertek találhatók itt.

Másnap reggel a megváltott napijeggyel (15 zloty) beutaztunk az Újvárosba (Nowe Miasto). A varsói tömegközlekedés nagyon jó: villamossal, metróval és busszal is utaztunk, ebben segített egy Androidos alkalmazás Varsó tömegközlekedéséről. Két kémiatanár mivel is kezdhetné Varsó megtekintését, mint a Marie Sklodowska-Curie Múzeum felkeresésével, amit a tudós szülőházában rendeztek be. Van magyar nyelvű leírás is, de ez nekünk nem sok újat mondott, hiszen az életrajzát elég jól ismerjük. Pici múzeum, de érdemes megnézni, főleg annak, aki vonzódik a kémiához.

Az Újvárosban is van sok szép épület templom, de azért azt illik tudni, hogy a II. világháborúban Varsót porig rombolták, tehát minden épület azóta készült, azaz Újváros, de igyekeztek visszaállítani néhány régi épületet.

Az Óvárosban (Stare Miasto) a Palota tér talán a legszebb. A Királyi Palota is látogatható, a termekben a királyi lakosztályok, bútorok, festmények láthatók.

Ezután felültünk a 180-as buszra (ami sok látnivaló mellett halad el) és elmentünk a végállomásig, ahol a wilanówi kastély parkját néztük meg, érdemes kifizetni érte azt az 5 zlotyt.

Másnapra azt terveztük, hogy megnézzük a Kultúrpalotát, ami nem túl szép látvány (moszkvai mintára készült, Sztálin ajándéka volt…), de a tetejéről szép lehet a kilátás. Hatalmas sor fogadott és a belépő sem volt túl olcsó, így inkább továbbálltunk és csak kívülről fényképeztük.

A következő állomásunk egy zsidó emlékmúzeum volt, ami a varsói gettó emlékművénél található. Mivel nemrég készült az útikönyvünkben benne se volt. Nagyon jól kialakított múzeum, érdemes megnézni.

Ezután a Lengyel Hadsereg Múzeumához mentünk, ahol az udvaron rengeteg haditechnikai eszközt állítottak ki.

Másnap reggel pedig már indultunk haza, mert az út borzasztó hosszú (a tiszta menetidő is több mint 10 óra), ennek ellenére nem bántuk meg, de inkább a varsói látogatáshoz a repülést ajánlom.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.