Utazások Európában

Szófia

2017. július 21. - PTom70

Elég olcsón (valójában ingyen) tudtam repülőjegyet venni a Wizzairtől Szófiába, ahol egy hetet töltöttünk. Persze több helyen is jártunk, bérelt kocsival, de a szállásunk a fővárosban volt, a Vitosa hegyen. Bátran ajánlom a Snejanka Family Hotelt annak, akit nem zavar, hogy rájuk férne egy kis felújítás, cserébe nagyon olcsók (15 euro/2 fő/éj) és a szobában klíma, hűtő és tévé is van.

A repülőtéren aztán kiderült, hogy két terminál van (ez nem volt feltüntetve a beszállókártyán) és mi az 1-esre érkeztünk, de a kocsit a 2-esen tudtuk átvenni, ahová taxival mentünk át. Az első délutánt azzal töltöttük, hogy túrázzunk egy kicsit a Vitosa hegyen. Megkerestük a Dragalevci kolostort, amit nem egyszerű megtalálni, hiszen nincs kitáblázva, de a bolgárok nagyon segítőkészek és elég sokan beszélnek angolul. (Vigyázni kell azonban arra, hogy a bólintás jelenti náluk a nemet, a fejrázás pedig az igent.) A kolostornak van egy kis temploma, ami nagyon szép.

Ezután megpróbáltuk megkeresni a felvonót (Dragalevci lift), de nem találtuk. (Pár nappal később ráakadtunk, de kiderült, hogy nem működik.) Találtunk egy helyet, ahol valamilyen halat ettünk, nagyon jó volt, de a bolgár árszínvonalhoz képest jóval drágább. Másnap kocsival mentünk be Szófia központjába, ami nagy hiba volt, mert alig találtunk parkolót. Meglepő módon a google útvonaltervezője nem ismeri a szófiai tömegközlekedést, ezért döntöttünk a kocsi mellett. Első utunk a Szveti Szedmocsiszlenici templomhoz vezetett. Természetesen ortodox templomról van szó, ahol nem engedtek fotózni, de nagyon szép kívül és belül is.

Innen elsétáltunk a legismertebb szófiai templomhoz az Alekszandar Nevszki székesegyházhoz, melyet a XIX. században építettek a török uralom alól való felszabadulás emlékére. Hatalmas épület, ami az ortodox templomokra jellemzően elég sötét. Itt már lehetett fotózni 5 leváért (1 leva = kb. 160 Ft).

A szomszédban egy római kori eredetű kis templom is található, ami belül egyáltalán nem olyan, mint a többi bolgár templom, semmi festés a falakon.

A Szerdika metrómegálló környékén ókori romok találhatók és itt látható a szófiai püspök székhelye a Szveta Nedelja templom. Ez valaha mecsetként is működött. 5 leváért itt is fotózhattunk.

Itt már meguntuk az egyébként csodálatos ortodox templomok megtekintését és ellátogattunk a közelben lévő vásárcsarnokba. Szép épület, enni is lehet itt olcsón.

A vásárcsarnok mögött található Európa egyik legnagyobb zsinagógája, 3 levát megéri kifizetni a belépőért.

Ezután felkerestük az Asszonyok Piacát (Zsenszki Pazar). Nagyon olcsón lehet venni gyümölcsöt, zöldséget. (1 kg nektarin 0,8 leva!)

Szófia megtekintését pár nap múlva folytattuk, ekkora már megtaláltam a tömegközlekedés honlapját és busszal, metróval, trolival utaztunk. A napijegy nevetségesen olcsó (4 leva) így ez a legjobb megoldás a közlekedésre. A Szerdika metrómegállónál folytattuk a Banja Basi dzsámi megtekintésével, ahová a belépés ingyenes, de természetesen a cipőt le kell venni, hiszen ez most is iszlám mecsetként működik.

A mecset mögött egy szép téren (ronda szökőkúttal) található egy épület, ami régen fürdőként üzemelt, ma történeti múzeum.

Ezután a közelben található Szveti Georgi rotundához mentünk, ami egy egyszerű kis templom, ahol fotózni nem lehetett. Valójában ez a klasszikus bazár, ahonnan Jézus kizavarná a kufárokat...

Egy metrómegállónyira található innen az Országos Műszaki Múzeum (5 leva/fő), ahol technikai és műszaki érdekességek találhatók, fotózni nem lehetett (vajon miért?), de azért néhányat készítettem.

Végül a Szerdika közelében egy modern stílusú katolikus templomot néztünk meg.

Összességében Szófiánál léteznek szebb városok is, de azért egy-két napot itt is érdemes eltölteni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 12:59:09

Nem találtam hibát.

Talán: Zsenszki Pazar helyesen Zsenszki pazar. A bolgár a több szóból álló tulajdonnevekben csak az első szót írja nagybetűvel.