Utazások Európában

Utazások Európában

Repülés (szinte) ingyen

2017. február 03. - PTom70

Egy éve lettem a Wizz Discount Club tagja és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani az érdeklődőkkel.

Úgy kezdődött, hogy arra kerestem az interneten, hogy van-e a Wizzairnek törzstagsági kártyája. Ekkor találtam rá az ERSTE Wizz hitelkártyájára, ami nagyon megtetszett és azóta sem bántam meg, hogy kiváltottam.

Előnyei:

  • A kártya kiváltáskor rögtön kaptam 10.000 Ft-ot a Wizz számlámra, amit egyből le is vásárolhattam. (Van néha olyan akció, hogy 20.000 Ft-ot adnak.)
  • Csoportos klubtagság jár (azaz akár 6 jegyet is vehetek kedvezményesen) egy évre, de ezt már meg is hosszabbították, mert használom a kártyát. (Ez jelenleg 60 euróba kerülne 1 évre!)
  • Dombornyomott Mastercard kártya, amit mindenhol elfogadnak.
  • Minden vásárlás után, ha ezzel fizetek 2% megy a számlámra, de ha a Wizznél fizetek, akkor ez 4%.
  • Vannak duplapontos hétvégék, amikor az előbb említett százalékok duplázódnak, tehát 4% és 8% kerül a számlámra.
  • Ha ma vásárolok, holnap az Ersténél megjelenik a visszatérítés, amit rögtön átteszek a Wizz számlára és holnapután már vehetek is rajta repülőjegyet vagy közvetlenül a repüléshez kapcsolódó terméket (poggyász, ülőhely, elsőbbségi).

Hátrányai:

  • Sajnos a hitelt vissza is kell fizetni, és ha ezt időben nem teszem meg, akkor nagyon magas kamatot tesznek rá. (Ilyen még velem nem történt, erre oda kell figyelni.) Ha időben fizetek (2 hét a zárás után), akkor nincs kamat.
  • Ha nincs az Ersténél lakossági folyószámlám (ez ugyanis nem feltétel!), akkor a törlesztéskor a saját OTP-számlámról való utalás némi pénzbe kerül.
  • Van egy 290 Ft-os havi zárlati díj.

Így aztán én ahol lehet, ezzel a kártyával fizetek, a duplapontos hétvégéken nagybevásárlást tartunk, ha pedig egy ismerősöm egy nagyobb összeget készpénzzel akar kifizetni, akkor megkérem, hogy adja azt nekem és pedig a kártyámmal fizetek. Ha odafigyelünk erre, akkor igen komoly összeg jöhet össze egy év alatt a 28.000 (10.000FT + 60 euro) mellé.

Ez alatt az év alatt 26 db repülőjegyet vettem, (igaz mindig a legolcsóbbakra vadászom) és ezért 33.000 Ft-ot fizettem, a többi a számlámról ment!

dscn4232.JPG

Sokan szidják a fapados légitársaságokat, hogy nincs elég hely, meg a poggyász, meg a kaja, meg a bádogterminál stb., de vajon 26 db jegyért mennyit kellene fizetni egy hagyományosnál? Én 2 órát kibírok egy Wizz gépen és olyan helyekre jutok el olcsón, amiről pár éve még álmodni se mertem. És még nem találkoztam náluk bunkó utaskísérővel, mindig nagyon kedvesek. Ja, hogy nem engednek fel nagyobb poggyászt? Világosan leírják, hogy mekkorát lehet felvinni ingyen, tessék otthon lemérni! Nem mindig nézik, de ha igen, akkor baj van! Egy kis kézibe is be lehet pakolni 4 napra való cuccot.

Én szívesen megnézek minden várost, olyat is, ami nem annyira „menő”, de én Dortmundnak is megtaláltam a szépségét. Kétszer tettem több napos túrát: Debrecen-Charleroi (onnan busszal: Lille)-Gdansk-Malmö (onnan busszal: Koppenhága)-Budapest, majd: Budapest-Dortmund-Katowice (onnan busszal: Wrocław)-Bergamo-Debrecen. Jártam Gentben, Bruges-ben, Luxembourg-ban, hamarosan Londonba, nyáron pedig Szófiába megyünk.

És eredetileg itt akartam befejezni a posztot, de sajnos, azóta történt valami ami Wizzairhez való pozitív hozzáállásomat beárnyékolja.

Amint írtam Szófiába vettem jegyet a nyárra, 1 hetes nyaralásra, a booking.com-on szállást foglaltam, a Wizzair által ajánlott autóbérlést (ami valójában a rentalcars.com-on történik) is lefoglaltam, sőt ki is fizettem. A Wizz igazolta vissza az autóbérlést. Erre az történt, hogy a Wizz megváltoztatta a menetrendet és egy nappal később lesz az indulás (meg az érkezés is), de erről nem küldtek e-mailt csak nézegettem a foglalásaimat és akkor vettem észre. Ment a telefon a Wizz felé (emelt díjas), hogy vállalják át a különbözetet, ami emiatt az autóbérlésben keletkezett. Hosszas levelezés után sem sikerült őket meggyőznöm erről. Annak ellenére, hogy az ő oldalukon keresztül foglaltam és ők küldték a visszaigazoló e-mailt! Arra hivatkoznak, hogy ők csak közvetítettek és az ÁSZF szerint ezt nekem kell kifizetnem. Szóval ez számomra nem szimpatikus, de úgy tűnik, nem tudok mit tenni ezzel. Szerencsére a szállást ingyen sikerült módosítanom!

Összegezve tehát bátran ajánlom a kártya igénylését mindenkinek. Használd, amikor csak lehet, de ne felejtsd el időben visszafizetni!

Ja és még mielőtt valaki megvádolna: nem kapok ezért a posztért semmi pluszt sem a Wizzairtől, sem az Erstétől

Update: 2019 március 1-től már csak 1% megy a Wizz számlára és a havi limit 250.000 Ft, ami alapján jóváírást kaphatunk. Így már annyira nem is jó... Ja és dupla pontos hétvégére se emlékszem, hogy mikor volt utoljára. Pozitívum viszont, hogy ezzel a kártyával be lehet menni a budapesti reptéren a Mastercard lounge-ba. Mindezt megfontolva valószínűleg már nem kérek belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr912169560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.02.04. 12:45:28

nekunk mar 2 kartya is van, tenyleg nagyon jo :)
Szofiaban sok jora ne szamits, a legszarabb hely ahol valaha jartam

PTom70 2017.02.04. 13:08:35

@laptop szerviz: Én azért bízom benne, hogy sok szépet látunk arra is.

Couvet 2017.02.04. 13:45:58

Ez nagyon jó ha meg is kapod a kártyát. Minket két hónap után utasítottak el mert az elvárt bankszámlára érkező jövedelem "csak" kétszeresét tudtuk jövedelemigazolással igazolni de valami hablaty egyéni elbírálás címmel leráztak hogy ez kevés, nem vagyunk milliomosok, nem jár nekünk ilyen hitelkártya. Erősen gondolkodom is hogy panaszt teszek.

PTom70 2017.02.04. 13:58:13

@Couvet: Ilyet még nem hallottam. Talán tényleg panaszt kellene tenned.

Couvet 2017.02.04. 14:06:03

Ez az érdekes, hogy bárkit kérdeztem nem hallott ilyenről. És mindenki 2-3 héten belül megkapta a kártyát, én kettő hónap eltelte után telefonáltam hogy mi a franc van. Írtam az Erste banknak de ilyen sablonos válasszal leráztak, ráadásul mivel anyukám volt az igénylő, neki lehetne csak ezt intézni de ő nem ér erre rá 2 munkahely mellett. Nem tudom hol tegyek panaszt, lehet írok nekik újra hogy milyen fórumon lehet hivatalosan panaszt emelni ellenük. Ráadásul miattuk nem vettem repülőjegyet (mi amúgy Szarajevoba készülünk) hogy majd tagság meg 10.000ft kedvezmény....

Couvet 2017.02.04. 14:09:41

Találtam meghatalmazást, hétfőn kinyomtatom kitöltöm és bemegyek valamelyik fiókba hivatalos panaszt tenni.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.02.04. 15:00:04

@Couvet: Nem volt anyud a KHR listán korábban? Vagy nincs más hitele? Mert ezek szoktak kizáró tényezők lenni.

Couvet 2017.02.04. 15:15:54

Lakashitelunk van de ez meg sosem volt gond. Elotte evekig citibank hitelkartyank volt es itt sem mondtak az indoklasban h gond lenne a 12 eve felvett lakashitel :-o

2017.02.04. 15:42:26

@Couvet: "ráadásul mivel anyukám volt az igénylő"
Itt lehet a bibi, anyukád nevére szól minden, de te ugrabugrálsz helyette. Ilyen esetekben 90%, hogy elkaszálják a hitelt, mert kényszerítés is lehet a háttérben, és a bank nem vállalja a kockázatát annak, hogy te elbaszod mindenre a pénzt, anyukád meg majd nyögi a kamatokat.

tomfree 2017.02.04. 15:43:31

@PTom70: Ne aggódj, most jöttem vissza Szófiából, nem annyira szar hely az. Nyilván a várost 2 óra alatt meg lehet nézni, de a bolgár konyha isteni és olcsó is. Ha kérdésed van, megválaszolom szívesen.

Couvet 2017.02.04. 16:17:19

Nem nevezném "ugrabugrálásnak" azt hogy a kért bankkivonatokat és a jövedelemigazolást az én email címemről küldtük be, ezt a címet is adtuk meg emailcímnek. maximum az elutasítás UTÁN "ugrabugrálok" nem gondolod? Eleve sértő ha ilyen hozzáállást tanusítanak látatlanban emberek iránt másrészt nonsense mert senki nem "ugrált" az elutasítás előtt. Másfelől eszem ágában sem lenne költekezni róla, sosem használat hitelkártyát, azt veszem meg amire van pénzem akkor és ott. mindösszesen jól jött volna a tagság mg a 10.000 elkölthető forint a szarajevói repülőjegyemre. NEM amiatt fogok panaszt tenni hogy nem kaptunk kártyát mert nem érdekel ennyire, mindösszesen az bosszant hogy ha az az igénylés feltétele h min. 80.000 ft igazolt jövedelem, akkor mi alapon utasítják el az embert ennek a duplájával? Míg gondolom más meg 80.200ft-ra simán megkapja. Diszkrimináció és megvezetés.

Couvet 2017.02.04. 16:19:41

"türelmesen" vártunk 2-3-4-5-6-7 hétig. ezután fogyott el a türelmem és kezdtem "ugrabugrálni" miután kettő emailre sem kaptunk választ. Hidd el, anyukámnak se kedve se ideje ezzel foglalkozni miután csak a nevét adta a kártyához, semmi szüksége rá.

Couvet 2017.02.04. 16:21:55

De amúgy bocsi hogy kicsit elvittem ebbe az irányba a beszélgetést. amúgy mi is Szófiába készültünk eredetileg csak mivel az utazó partneremnek sok az 5/4 a munkája miatt és csak ilyen leosztásban megy wizz gép, ezért lett végül szarajevó 4/3. de azért remélem blogolsz majd Szófiáról mert érdekel :)

Mezdema 2017.02.04. 20:21:26

Nekem is mázlim volt egyik utam során. Késett a gépem 4,5 órát. Ott ültem a váróban, semmi tájékoztatás, csak a delay villogott bele a retinámba. Akkor mérhetetlenül bosszús voltam. Utána próbáltam a wizzairnél kompenzációt elintézni de kellemesen kinevettek.

Nosza, tudtam, hogy jogom van ezért mentem tovább a megkezdett úton. Találtam egy céget akik behajtották a követelésemet. Velük nem tudtak úgy bánni mint velem.

Így egy Tenerife-i utazás, a kézhez kapott 2x400€-s kompenzációval már plusszos volt.
Ezúton is köszönöm a flight-refund.hu-nak, hogy segítettek "ingyen" nyaralnom. :)

PTom70 2017.02.04. 20:44:23

@Mezdema: Sajnos azon az oldalon ilyen kategória nincs, mint az enyém.

F173 2017.02.04. 23:43:03

@laptop szerviz: Szófia nagyon jó hely, de megfelelő elvárásokkal kell indulni! Jó a kaja, nagyon olcsó, kiváló éjszakai klubok vannak és szépek a lányok :) A metró a repülőtérig meg ki, de a taxi is olcsó. Sok a római korból megmaradt rom és a várostól 1 órányira vannak nagyon jó síterepek.

KékFény6 2017.02.05. 01:23:02

Öcsémet és engem is elutasítottak magyarázat nélkül. Egyikünk sem minimálbért keres...

PTom70 2017.02.05. 07:46:51

@F173: Kösz a tippet! A feleségemmel megyek. :)

iiti 2017.02.05. 08:16:13

Két megjegyzés:
1) Nem hirdetik, de az Ersténél létezik Wizz-es bankkártya is, kicsit gyengébb pontgyűjtési feltételekkel, de működik (nekem ilyen van).
2) Az összes közüzemi számlát lehet bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni, így gyűlnek a pontok rendesen :)

jet set 2017.02.05. 09:36:29

Szóval felfedezted, hogy vannak bankkártyák, amire jár visszatérítés. Vannak olyan kártyák, amiknél ténylegesen pénzt kapsz vissza. Persze azt is költheted utazásra, de nem a wizz kártya az évszázad üzlete!

SzMiki 2017.02.05. 11:36:22

Én a Wizz kártyát inkább lecseréltem Max-ra... az egyik csak repülőjegy vásárlásra jó, a másikkal meg pénzt kapok vissza, amit bármire költhetek... pedig szeretek repülni.

PTom70 2017.02.05. 11:57:49

@jet set: Tudom, hogy vannak olyan kártyák. Én nem állítottam, hogy ez az évszázad üzlete, de mivel szeretek repülni ezért nekem nagyon bejön.

PTom70 2017.02.05. 12:07:33

@SzMiki: Megnéztem a Max kártyát. A 8 kategória között (ami közül hármat kell választani) nincs ott az élelmiszer, ami a legnagyobb kiadás. Így arra csak 1%-os visszatérítés jár, míg a Wizznél mindenhol 2%.

SzMiki 2017.02.05. 12:28:03

Hát igen, ezt mindenkinek ki kell számolnia, mi éri meg neki jobban... lényeg, hogy termeljen. Más fizet a bankolásért, mi meg nem, sőőt :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.06. 11:08:26

A wiccertől konkrétan kezd herótom lenni, a hagyományos, honlapjukról történő jegyvásárlást illetően legalább is.A marhakarám, a szar, lábtér nélküli heringesdoboz repülők, a csomagokkal való állandó faxnizás, a szar honlap és a köcsög emeltdíjas üfsz mellett még csak olcsóak sem tudnak lenni.Max szökőévente egyszer.Az olcsóságot úgy érte, hogy annyiból, amennyiért elvisznek, már majdnem kocsival is kijön.Benzinessel is...
A hitelkártyás megoldást nem ismerem, de nem szeretném, megmondom őszintén.Maximum esetleg úgy, hogy veszek fel ötezer forint hitelt, és rögtön vissza is adom... :D Hogy garantáltan ne sz0passam magam halálra egy esetlegesen elfelejtett dátummal.Elég sokan görgetnek maguk előtt ilyen hitelkártya-tartozásokat.Nagyjából lehetetlen kijutni a csávából, ahogy lehet olvasni.Nem nagyon reszkíroznám...

PTom70 2017.02.06. 13:45:37

@geegee: Amiket írtál azzal nagyjából egyetértek, ezt bele is írtam a posztba. De igenis olcsó a jegy, ha időben veszed, ez volt az írásom lényege. A hitelt viszont nemcsak hogy rögtön, hanem előre is visszafizetheted és akkor nincs semmi gond. Valóban, ha belekerülsz egy hitelcsapdába (azaz nem fizetsz időben) akkor abból nehéz kimászni.

cardiobascuralis 2017.02.07. 20:59:01

Rákereshetnél arra is az interneten, hogy van-e a magyar nyelvnek helyesírási szabályzata.

Hátha az is nagyon megtetszik, és a végén még megtanulsz írni.

cardiobascuralis 2017.02.07. 21:11:06

@F173:
"és szépek a lányok"
Legalábbis ha valaki szereti a szőrös, szép fekete bajuszos lányokat.

@PTom70:
"De igenis olcsó a jegy, ha időben veszed"
Aha. Meg ha nem olyan időszakra, amikor más is akar utazni. Mondjuk egy Catania húsvétra, de akár karácsonyra is már most is drága.

Amúgy ez a 2% havonta egy átlag kétfős háztartásnál simán megvan 3000 Ft is (mivel gondolom, a csekkbefizetésekre nem jár).
Ami persze megvan néhány sör, de azért egetverő összegnek nem nevezném.

PTom70 2017.02.08. 06:11:12

@cardiobascuralis: Mi nem tetszett? Mi nem volt helyes?

PTom70 2017.02.08. 06:17:31

@cardiobascuralis:
Természetesen, ha drága jegyet akarok keresni, akkor azt is tudok találni.
A csekkeket, ha jól tudom, akkor kártyával is be lehet fizetni a postán. Én csoportos beszedéssel fizetek.
Akkor még egyszer hangsúlyozom: 26 db jegyet vettem 33.000 Ft-ért. Ez sok? Nem néhány sör árát gyűjtöttem össze. De valóban nem egetverő összeg. Én adtam egy tippet azoknak, akik szeretnek repülni. Természetesen, aki nem akar ilyen kártyát, azt nem kényszeríti senki, hogy kérjen.
Remélem nem követtem el helyesírási hibát. :)

PTom70 2017.02.08. 06:22:59

@cardiobascuralis: Szeretném, ha idéznéd a helytelen mondataimat. Szeretnék tanulni a hibáimból.

cardiobascuralis 2017.02.08. 14:12:34

@PTom70:
A helyesírásod. Az nem tetszett, hogy pocsék.
A vesszők pedig nem a sorminta szebbé tétele érdekében vannak.

"Akkor még egyszer hangsúlyozom: 26 db jegyet vettem 33.000 Ft-ért."
Ezt hadd ne higgyem el. Ehhez még 4%-os visszatérítés mellett is több százezret kellene költened, csak boltban. Havonta. Ráadásul a legtöbb kártyánál a visszatérítés mértéke is korlátozva van, havi max. 10 ezer Ft-ra, tehát ha milliókat költesz, akkor is csak 10 rugót kapsz vissza.
Szóval mesedélutánnak elmegy, valóságnak nem igazán.

PTom70 2017.02.08. 15:33:31

@cardiobascuralis: Ennél a kártyánál ez nincs korlátozva, csak a hitelkeret erejéig. Ez több, mint 10000 Ft/hó. De ha azt nézed 10X12000 = 120.000 és azért már elég sok repjegyet adnak.
Ha nem hiszed el az a Te dolgod, de ez tény. Amint leírtam olcsó jegyeket veszek (3-5000 Ft)
Csak a központozással van probléma? Vagy egyéb helyesírási hibáim is vannak? Tényleg nagyon megköszönném, ha kijavítanád, én ugyanis szintén nem szeretem a helyesírási hibákat és szeretném kijavítani azokat. Előre is köszönöm!

cardiobascuralis 2017.02.08. 17:22:40

@PTom70:
"De ha azt nézed 10X12000 = 120.000 és azért már elég sok repjegyet adnak."
A sok meg a 26 között van némi különbség, mondjuk 10 ezres átlagárral is (érted: átlag), ami olcsónak számít.

"Amint leírtam olcsó jegyeket veszek (3-5000 Ft)"
Ennyi ilyen olcsó utat viszont nem kínál évente a Wizz.

PTom70 2017.02.08. 17:59:32

@cardiobascuralis: Ha hiszed, ha nem rengeteg ilyen árú jegy van a Wizznél. Csak gyakran kell nézni. De most már tényleg nem akarlak tovább győzködni: ha nem hiszed, akkor nem hiszed.

Franci123 2017.02.09. 16:16:58

Sőt, a Wiiz oldaláról foglalt hotel után is kapsz visszatérítést, volt olyan akció, hogy 10 százalékot, most 5. Egy csoportos síelés után meglett a tavalyi dubai repjegyünk. :)

ordasbacsi 2017.02.11. 10:14:13

@Mezdema: Szia! A tenerifei géped késett 4,5 órát?
süti beállítások módosítása