Utazások Európában

Utazások Európában

Egy nap Gentben

2016. március 16. - PTom70

Régi tervem vált valóra azzal, hogy egy egynapos repülős kirándulásra mehettem. A feleségem nem akart velem jönni, így egyedül mentem, Gentbe. Két hónappal előtte vettem jegyet a Wizzairnél (oda-vissza 9000 Ft, Brüsszel-Charleroiba) és a flibco.com-on buszjegyet Gentbe (oda-vissza 14 euro). Útikönyvekkel és a tabletemre töltött appokkal vágtam neki az útnak, laza tavaszi öltözékben, ehhez képest Charleroiban -1°C volt… A busz pontosan érkezett, így délre már Gentben voltam. A Flibco a vasútállomáson tesz ki, amit érdemes megnézni, különleges épület, a környék persze tele biciklivel.

Villamossal mentem a központba (Korenmarkt), ahol szinte egy helyen van minden fontos látnivaló. Gent egy flamand kereskedőváros, nagyon szép épületekkel.

Kb. 600 méter sugarú körben három nagy katedrális található. A hídon túl a Szent Mihály templom, ami épp zárva volt. A hídról visszanézve látszik előbb a Szent Miklós templom, majd a Szent Bavo székesegyház.

A Szent Mihály templom hatalmas gótikus íveivel lenyűgöző látvány, itt lehetett fotózni.

  

Ezután a két templom között lévő harangtoronyba mentem fel (belépő 8 euro), ahonnan az egész város belátható.

A Szent Bavoba a belépés ingyenes, de van itt egy nagyon híres oltárkép (van Eyck műve), aminek a megtekintéséért 4 eurót kell fizetni, de megéri. Sajnos fotózni nem lehetett…

Ezután végigsétáltam a Graslei-en, ami a folyó partján van és egymást érik az éttermek teraszai (márciusban is!).

Csak egy sört akartam inni, de jelezték, hogy csak akkor, ha eszem is valami. Biztos nem tetszett a hátizsákom... Így aztán egy kicsit eltávolodtam a központi résztől és ott egy kis sörözőt találtam, ahol megkóstoltam néhány sört és elbeszélgettem a csapossal, angolul.

Tovább sétálva csináltam még néhány képet, hiszen a kis mellékutcák is nagyon szépek. A közelben található még a Gravensteen nevű vár, amit csak kívülről néztem meg.

Ezután még egy gofrit ettem a Korenmarkton, találtam egy kis boltot, ahol rengeteg féle belga sör volt (sajnos a kézipoggyászba nem mehet) majd kimentem villamossal az állomásra, innen indult a busz visszafelé, természetesen pontosan.

Visszafelé a Wizz A-321-es típusú gépe jön – ilyenen még nem utaztam, 7 méterrel hosszabb, mint a 320-as. Pontosan indult, pontosan érkezett. Aztán Ferihegyről haza vonattal, ami 25 percet késett… Persze váróterem nincs, így aztán megfagyhat az ember, várakozás közben.

Ezt leszámítva nagyon jól éreztem magam, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki. Én egyedül is élveztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr448487918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása