Utazások Európában

Egy nap Bruges-ben

2016. május 16. - PTom70

Feleségemmel és fiammal indultunk pünkösd vasárnapján, hogy megnézzük Bruges-t (vagy Brugge-t). Időben sikerült megvenni a jegyeket, így az utazás hármunknak kevesebb mint 30000 Ft volt: Wizzairrel Brüsszel-Charleroiba repültünk (oda-vissza 20.000/3 fő), onnan pedig Flibco busszal mentünk tovább (oda-vissza 25€/3 fő). Ez nem az a reptér, ahol a robbantás volt, de a biztonságra nagyon figyelnek: fegyveres katonák mindenütt és a reptér épületébe is csak beszállókártyával és igazolvánnyal engednek be.

Pontosan indult és érkezett a repülő és a busz is, így 11:20-ra értünk Bruges-be. Nem volt túl szép idő, de legalább eső nem esett. A vasútállomásra érkezett a busz, onnan gyalog mentünk a központba, útközben egy Carrefour expresszben tudtunk vásárolni.

A Markt nevű térrel kezdtük, ez régebben piac volt most tele van turistával és régi flamand épületekkel.

Innen indulnak a hintós városnézések, aminek inkább nem kérdeztük meg a tarifáját… Sok helyen olvastam, hogy ki kell próbálni azt a sült krumplit, amit itt árulnak street food stílusban. Tényleg ki kell próbálni, mert nagyon finom, de elég lett volna a kis adagot választani, mert a közepest alig bírtuk megenni. És itt el is követtünk egy hibát: a téren ettük meg, ahelyett, hogy beálltunk volna a harangtoronyba bejutni vágyók sorába. Így az evés után még egy órát álltunk sorba. Tehát jó tanács: vegyetek sült krumplit és álljatok be vele a sorba! A harangtorony (Belfort) ugyanis a tér egyik oldalán van, egy régi kereskedőház udvaráról lehet bejutni.  Persze lift nincs, így marad a 366 lépcsőfok… De megéri, mert nagyon szép a kilátás. (Sajnos a belépődíj elég borsos: 10€/felnőtt.)

Ezután átsétáltunk a Burg nevű térre, ahol a Városháza és a Szent Vér-bazilika emelkedik ki a látnivalók közül.

A bazilika kívülről egyáltalán nem annak látszik, de belülről nagyon szép. Állítólag Krisztus véréből őriznek itt néhány cseppet, erről kapta a nevét.

A két teret összekötő utcán (Breidelstraat) van egy kis ajtó, ahonnan egy utca (Garre) nyílik, ahol egy söröző található, ide érdemes betérni, legalább százféle sört lehet itt kapni.

Mindenhol csokoládéboltok találhatók, ahol azért vettünk egy kis szuvenírt, de sajnos már indulni kellett vissza a buszhoz. Szóval 5 órát töltöttünk Bruges-ben és nagyon sokat utaztunk, de így is megérte, aki szeret repülni, próbálja ki!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.