Utazások Európában

Utazások Európában

Katowice, Wrocław

2016. november 19. - PTom70


Dortmundból repültem Katowicébe (Wizzair, mi más?), este 7 után szállt le a gép. Mivel a város több, mint 30 kilométerre van a reptértől éss tömegközlekedéssel kb. 2 óra a bejutás, ezért inkább a Wizz oldaláról indulva reptéri transzfert kértem, ami oda-vissza 40 złoty és mindössze fél óra az út a központig.

A szállás (Hostel Kattowitz) nem volt messze a busz érkezési helyétől, a központban van, bátran ajánlom mindenkinek. Lengyelország kicsit olcsóbb, mint Magyarország, tele van kisboltokkal (pl.: Zabka), ahol mindent meg lehet venni és általában 6-tól 23-ig vannak nyitva.

Mivel 2 éjszakát töltöttem itt, és Katowice látnivalói egy fél nap alatt megtekinthetők, így másnap reggel 7-kor elbuszoztam az innen kb. 200 km-re lévő  Wrocławba (Breslau, Boroszló). Bátran ajánlom mindenkinek a Polskibust, ami szinte minden lengyel nagyvárosba elmegy, sőt már Budapestről is indul, de megy Bécsbe, Prágába, stb. Ráadásul a szállástól kb. 200 méterre van az indulási pont. Szóval ez a buszozás oda-vissza 15 złotyba került, ami kb. 1100 Ft! Wrocławban a vasútállomáshoz érkezik a busz, ami egy nagyon szép épület.

dscn3897.JPG

Itt az információs ponton ingyen adnak térképet, amin rajta vannak a buszok, villamosok útvonalai is és angolul is beszél az informátor. Én vettem napijegyet a tömegközlekedésre (11 złoty, automatából lehet venni), de, ha szeretsz gyalogolni, akkor nem muszáj, annyira nincs messze a központ. Itt a Rynek az Óváros központja, ami egy hatalmas tér, tele színes, nagyon szép épületekkel.

dscn3909.JPG

A tér egyik sarkában található a gótikus stílusban épült Szent Erzsébet templom, aminek a tornyából nagyon szép a kilátás.

dscn3958.JPG

 dscn3933.JPG

dscn3952.JPG 

A tértől az ellenkező irányba távolodva a Mária Magdolna templom található, melynek két tornyát egy híd köti össze, ahová fel lehet menni.

 dscn3986.JPG

dscn3999.JPG

 Wrocławban, amerre nézünk templomot látunk.

dscn4007.JPG

 dscn4022.JPG

A városhoz hozzá tartoznak még a törpék, melyekbe néhány helyen belebotlik az ember.

 torpe1.jpg

Érdemes még megnézni a Pawla Wlodkowicán a zsinagógát, ami egy zsidó múzeum.

 dscn4042.JPG

Késő délután indultam vissza Katowicébe, amit másnap délelőtt néztem meg. Itt a legérdekesebb - szerintem - a Krisztus Király Katedrális, melynek monumentalitása lenyűgöző.

dscn4074.JPG

dscn4096.JPG

A közelben van még egy háborús emlékmű is.

dscn4108.JPG 

Ezután pedig már indultam a reptérre, mert hamarosan indult a gépem Bergamoba.

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr7711973302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása