Utazások Európában

Várna

2017. július 22. - PTom70

Szófiai nyaralásunk közben egy napra elrepültünk Várnába a Bulgaria Air Embraer 190-esével. Alapvetően nem vagyunk nagy tengerben pancsolók, így inkább csak a város nevezetességeit néztük meg.

A reptérről a 409-es busszal lehet bejutni a központba, amiről azt láttuk, hogy 3 levába kerül, ami nem sok pénz (1 leva = kb. 160 Ft), de a buszon kiderült (mert ott kell jegyet venni), hogy csak 1 levát kell fejenként fizetni, valószínűleg az Aranypartig kerül 3-ba. A Katedrálisnál szálltunk le, ami a Mária Mennybemenetele Székesegyház és nagyon hasonlít a szófiai Alexandar Nevszkihez, ez Bulgária második legnagyobb temploma.

A templomból kijőve egy fickó leszólított minket és mindenáron "segíteni" akart. Még azt is felajánlotta, hogy 10000 forintért 80 levát ad, ami igen jó árfolyamnak számít (125 Ft/leva), de én az ilyenektől óvakodom, aztán olvastam az ilyen alakokról, akik valahogy csak átvernek, szóval jobb az ilyeneket elkerülni.

Ezután a Római Termákat kerestük fel, ami egy viszonylag helyreállított római fürdőkomplexum, nagyon érdekes, érdemes kifizetni az 5 levás belépőt. (Nagyon könnyű megtalálni, ki van táblázva.)

Ennek közelében van egy kis templom, ami a - változatosság kedvéért - a Mária Mennybemenetele nevet viseli. Érdekessége, hogy a földbe van süllyesztve, mert a török uralom alatt egy bizonyos magasságot nem érhettek el a keresztény templomok.

Innen a tengerpart felé vettük az irányt és felkerestük a Tengerészeti Múzeumot, aminek az udvarán is találhatók hajózási eszközök. A belépő a szokásos 5 leva/fő.

Elsétáltunk a hosszan elnyúló strandra (ez a városi, nem az Aranypart), de csak a lábunkat dugtuk bele a vízbe és ittunk egy sört. Nagyon szép, homokos tengerpart, biztos jó lehet fürödni, de mi nem vagyunk ezért oda.

Elsétáltunk a kikötőbe, ahol hadihajók horgonyoztak és itt ettünk egy street food kajáldában halas ételeket, nagyon jó és olcsó volt.

Folytattuk a sétát a Tengeri Park felé, ami nagyon szépen gondozott park, akváriummal, terráriummal és delfináriummal.

Mivel jócskán volt még időnk a repülő indulásáig ezért megnéztünk egy delfin-show-t, ami nagyon látványos volt, igaz 25 levát kértek a fejenként. A bosszantó - és ez sajnos elég sok helyen jellemző Bulgáriában -, hogy nem lehetett kártyával fizetni!

Ezután már csak egy jégkrémet ettünk és mentünk a reptérre. Visszafelé már a Wizzairrel utaztunk vissza Szófiába.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.