Utazások Európában

Kotor csodái

2018. július 21. - PTom70

Podgoricából Kotorba busszal érdemes elmenni. Rengeteg busztársaságnak vannak járatai, a https://busticket4.me/EN/ oldalon lehet előre is venni, de arra figyeljetek oda, hogy nem érdemes a visszaútra egyben megvenni, mert az csak annak a busztársaságnak a járatára érvényes, de még ahhoz is kell kiegészítő jegyet venni. Tehát külön az egyik és külön a másik irányban vegyétek! A buszállomásokon is lehet egyébként vásárolni, de ezt nem tudtam előre. Egy irányban kb. 5-8 euró a jegy.

Már az út is csodás, hiszen átmegy a hegyeken és egyszer csak elénk tárul a tengerpart és Budva fantasztikus látványa a buszból.

Kotorban a buszállomás nagyon közel van az óvároshoz, ezt érdemes bejárni. Turista információs pontokon ingyen adnak térképet. Szűk sikátorok, középkori épületek, mintha egy olasz kisvárosban járnánk.

Ha meguntuk az óvárost, akkor induljunk a kikötőbe, ami közvetlenül mellette található.

A parton sétálva egymást érik a különböző - rövid - hajókirándulásokat kínáló társaságok. Időnktől és pénzünktől függően válogathatunk az 1 órástól 6 órásig, a 10 euróstól a 60 eurósig. Mi egy kétórás kirándulást választottunk (20 euro/fő), aminek részeként először elvittek minket egy szigetre, melynek angol neve: Our Lady of the Rock (így hirdetik). Itt 25 percig nézelődhettünk. Egy templom van itt, amit érdemes megnézni és körbefotózni a kilátást.

Tovább hajóztunk és az öböl partján kötöttünk ki, Perastban. Sajnos, itt is csak 25 percünk volt, így felmásztunk a parton lévő templom tornyába (1 euró) és így gyönyörködhettünk az öböl látványában.

Persze fürdőzni is lehet a kristálytiszta vízben, de mi nem vagyunk nagy vízimádók, ezért itt kihagytuk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BucketWorld · bucketworld.blog.hu 2018.07.22. 00:01:03

Kotor erősen bakancslistás hely! ;)

Ogre_ 2018.07.23. 19:04:18

Remek fürdőhelyek és a Mamula sziget, hajókirándulással. Kiváló program és gyönyörű.