Utazások Európában

Franciaország 2. nap

2016. január 31. - PTom70

Másnap viszonylag korán indultunk, hogy a normandiai partraszállás néhány helyszínét megnézzük. Először úgy terveztük, hogy megnézzük a caeni múzeumot, de mivel annyi látnivaló van még ezen kívül, hogy ezt kihagytuk.

Először az Orne folyó torkolatához közel lévő Pegazus hidat és a közelében lévő múzeumot néztük meg. Mivel a partraszállás keleti vége (Sword) az Orne-ig tartott, így ennek a hídnak az elfoglalása kulcsfontosságú volt. Ez a csata benne volt a Leghosszabb nap című filmben is. Nagyon érdekes a múzeum kívül is belül is, kinn – több harci jármű között – van egy vitorlázó repülőgép is (Horsa), amiről az ejtőernyősök ugrottak. A híd ma is működik, mellette néhány szobor, emlékmű található.

Innen elmentünk a torkolatig, Ouistreham városáig, ahol a tengerparton (nagy területű strand, teljesen üresen, mivel rossz idő volt) van emlékmű.

Arromanches felé vettük az irányt, de szerencsénkre a GPS olyan úton vezetett, ahol egy kanadai katonai temető volt, így azt is megnéztük. Hihetetlen, hogy milyen szépen gondozzák a hősök emlékét, nagyon rendezett és szép a temető.

Arromanches-ban közvetlenül a tengerparton található a Partraszállás Múzeum. Itt még egy magyar nyelvű tájékoztatót is adtak, aminek nagyon örültünk. Arromanches már a Gold Beach nevű partraszállási övezethez tartozott, itt egy kikötőt is felépítettek a szövetségesek, aminek néhány darabja még mindig ott van a tengerben. A múzeumban pedig ennek van egy makettje és még sok más, a partraszálláshoz kapcsolódó emlék.

Longue-Sur-Mer közelében német katonai bunkerekben Krupp ágyúkat láthatunk. Sajnos belül szinte semmi nincs, de így is elég látványos. Innen (is) lőtték a szövetségeseket a partraszálláskor.

Saint-Laurent-sur-Mer melletti amerikai katonai temető volt a második nap végállomása. Döbbenetes élmény lemenni a tengerpartra és látni, hogy az Omaha Beach-en miért volt a legnagyobb az emberveszteség: nagyon magasra kell a parttól felkapaszkodni. Természetesen a temető nagyon szépen gondozott, akkor éppen díszlövések közben vonták le az amerikai zászlót. A temetőben főleg kereszt alakú emlékművek vannak, de felfedezhetünk néhány Dávid-csillag alakút is.

Nagyon fárasztó nap volt, de megérte, mert nagyon szép élményeket gyűjtöttünk.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.