Utazások Európában

Auschwitz, Wieliczka

2016. augusztus 09. - PTom70

Krakkótól bő egy órányi autózásra található Auschwitz (lengyelül: Oświęcim), ahol az egykori koncentrációs tábor területén múzeum van. Kétféleképpen lehet bejutni: egyénileg vagy csoporttal. Mi egyénileg mentünk (aznap nem volt magyar csoport), ami ingyenes, de előtte időpontot kell foglalni. 10 óra előtt vagy 15 óra után mehetnek be egyéni látogatók. Ha csoporthoz csatlakozol (azt is előre), akkor kell fizetni az idegenvezetésért. (Csak kis táskát lehet bevinni, a nagyobbakat le kell adni.) Már a shopban meglepetés ért, mivel nem volt magyar nyelvű tájékoztató füzet (miközben az áldozatok többsége magyar volt), így vettünk angol nyelvűt, ami hiba volt, mert a bejárat után is van egy kis bolt, ahol lehet magyar nyelvűt venni. Ez egy térkép is, ahol leírják, hogy melyik barakkban milyen kiállítás van. Nagyon igényesen megcsinálták a magyar barakkot, itt lehet egyedül magyar nyelvű táblákat találni. Nem is akarok senkit sokkolni a részletekkel, mert nagyon nyomasztó, de én azt gondolom, hogy ezt mindenkinek meg kell nézni! Néhány fotót azért ideteszek a kevésbé sokkolók közül.

Még aznap délután elmentünk a wieliczkai sóbányába, ami nagyon közel van Krakkóhoz. A bányától távol már integettek az út szélén, hogy parkoljunk oda, be is álltunk, de aztán kiderült, hogy sokkal közelebb is ugyanannyiba került volna… Na ide aztán kell fizetni! Több mint 80 zloty fejenként a belépő, de nagyon megéri. Természetesen csak vezetett túra van, különböző nyelveken (angol, német, olasz, francia), kiírják, hogy melyik mikor indul, és arra kell jegyet venni. Vigyázzunk, hogy ne a lengyel sorba álljunk be! Mindenki kap egy fülhallgatót (újat!) és ott halljuk az idegenvezetőt. Mivel nem angol anyanyelvű volt, elég sokat megértettem belőle. Ez tehát nem olyan mintha a parajdi sóbányába mennénk, hanem inkább egy aggteleki látogatáshoz hasonlít, ahol különböző termek vannak. Van egy hely, ahol Szent Kinga lengyel királynéra emlékeznek, aki IV. Béla lánya volt. (Lehet, hogy szégyen, de ezt nem tudtam, az idegenvezetőnél rákérdeztem, mert az általános szövegben csak annyi hangzott el, hogy magyar volt.)

Maga a túra kb. 2 óra, de a feljutás az még egy, ugyanis lefelé lépcsőzünk 130 méter mélyre, de visszafelé lift van, amibe összesen 20 ember sem fér be, ezért nagyon sokat kell várni. Ennek ellenére ez is egy olyan program, amit nem szabad kihagyni, ha Krakkóban járunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.