Utazások Európában

Utazások Európában

Wizzair kaland, happy enddel

2019. február 17. - PTom70

Ez egy kicsit hosszabb bejegyzés, de nagyon tanulságos.

Úgy kezdődött, hogy 2017 augusztusában 4 db Wizz-utalványt kaptam ajándékba, egyenként 7250 Ft értékben.

Még 2017 őszén egyet beváltottam, gond nélkül. Majd január elején akartam a többit felhasználni, de nem sikerült. Hívtam őket (250 Ft/perc), nem vették fel. Másnap újra hívtam, felvették és megígérték, hogy visszahívnak. Ez nem történt meg, így az oldalukon tettem panaszt és innentől itt a levelezésünk:

Dátum: 2018. január 28., vasárnap, 17:16:01 Tisztelt …! Köszönjük, hogy felvette a kapcsolatot Ügyfélszolgálati Osztályunkkal. Megkaptuk levelét melyben tájékoztat,nem sikerült az utalványokat felhasználnia. Kérjük ügye kivizsgálásának érdekében válaszlevelébe foglalja bele az utalványok azonosító számát,továbbá a pontos adatokat a telefonbeszélgetésről.(telefonszám,datum,óra). Köszönjük türelmét és együttműködését.

Tisztelettel:

 Dátum: 2018. január 28., vasárnap, 18:20:15 Tisztelt …! Sajnos nem tudom pontosan, hogy mikor volt a telefonbeszélgetés (új telefonom van és nem mentettem el a régi hívásokat), de emlékeim szerint 2018 január 3-án vagy 4-én az esti órákban történt a …-es telefonszámról.

Az utalványok sorszáma:

… (már sikeresen beváltottam)

… (invalid-nak jelzi)

… (invalid-nak jelzi)

… (invalid-nak jelzi)

 Dátum: 2018. március 24., szombat, 19:50:20

Tisztelt Ügyintéző!

Most már szeretnék választ kapni arra, hogy miért is nem tudom beváltani az utalványaimat, ugyanis ma újra megpróbáltam és most sem sikerült.

 Dátum: 2018. május 27., vasárnap, 18:36:43 Tisztelt Ügyintéző! Mellékelem az eddigi levelezésünket, kérem, hogy most már legyenek szívesek reagálni, ellenkező esetben 10 napon keresztül mindennap elküldöm ezt az e-mailt, majd a Fogyasztóvédelemhez fordulok!

 

Hónapok óta próbálom elintézni - telefonon és e-mailben is jeleztem -, hogy az ajándékba kapott Wizz utalványokat nem tudom beváltani. Az említett foglalásnál is próbálkoztam vele és még több alkalommal is, de nem sikerült. Többször megígérték, hogy megoldják a problémát, de semmi nem történik. Azt gondolom, hogy elég gyakran utazom az Önök légitársaságával, talán megérdemelnék annyit, hogy valami történjen.

 

Kedves …! Köszönjük, hogy ügyfélkapcsolati részlegünkhöz fordult. Észrevételét megkaptuk. Igényét hamarosan feldolgozzuk, ügyfélszolgálati munkatársunk pedig kivizsgálja az ügyet. Panaszát a Légi személy- és poggyászfuvarozási üzletszabályzatunk rendelkezéseinek megfelelően kezeljük. Köszönjük az idejét és szíves türelmét. A Wizz Air ügyfélszolgálata

 

Dátum: 2018. május 28., hétfő, 20:32:44 Tisztelt Ügyintéző! Mellékelem az eddigi levelezésünket, kérem, hogy most már legyenek szívesek reagálni, ellenkező esetben 10 napon keresztül mindennap elküldöm ezt az e-mailt, majd a Fogyasztóvédelemhez fordulok!

 

Dátum: 2018. május 29., kedd, 20:50:00 Tisztelt Ügyintéző! Mellékelem az eddigi levelezésünket, kérem, hogy most már legyenek szívesek reagálni, ellenkező esetben 10 napon keresztül mindennap elküldöm ezt az e-mailt, majd a Fogyasztóvédelemhez fordulok!

 

Dátum: 2018. május 30., szerda, 20:22:22 Tisztelt Ügyintéző! Mellékelem az eddigi levelezésünket, kérem, hogy most már legyenek szívesek reagálni, ellenkező esetben 10 napon keresztül mindennap elküldöm ezt az e-mailt, majd a Fogyasztóvédelemhez fordulok!

 

Dátum: 2018. május 31., csütörtök, 18:44:17

Tisztelt Ügyintéző! Mellékelem az eddigi levelezésünket, kérem, hogy most már legyenek szívesek reagálni, ellenkező esetben 10 napon keresztül mindennap elküldöm ezt az e-mailt, majd a Fogyasztóvédelemhez fordulok!

 

Dátum: 2018. június 1., péntek, 12:38:13

Tisztelt …! Köszönjük, hogy felkereste kérelmével Ügyfélszolgálatunkat. Először is, szíves elnézését kérjük a kellemetlenségért. Megkaptam levelét, melyben arról tájékoztat, hogy Ön nem tudja igénybe venni az ajándékutalványokat. Ezúton, tisztelettel megkérjük, hogy válaszlevélben küldje el számunkra az ajandékutalványok számát és lejárati dátumait, hogy ellenőrizni tudjuk rendszerünkben. Köszönjük megértését, együttműködését és türelmét. További kérdése esetén, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal.

 

Dátum: 2018. június 1., péntek, 14:52:30 Tisztelt ...! Minden Önökhöz küldött levelemben ott volt az utalványok sorszáma. Nem baj, leírom még egyszer:

  1. augusztus 17-én fog lejárni.

 

Dátum: 2018. június 10., vasárnap, 15:34:18

Tisztelt Ügyintéző! Kezdem azt gondolni, hogy Önök hülyének néznek. Hónap óta próbálom elintézni, hogy be tudjam váltani az utalványaimat. Kérem, hogy most már történjen valami!

 

Dátum: 2018. június 17., vasárnap, 09:18:12

Tisztelt Ügyintéző! Most már nagyon unom, hogy semmitmondó levelekkel megpróbálnak lerázni! Nem fog sikerülni, nem adom fel a hónapok óta tartó harcot! Kérem, hogy érdemben reagáljanak, egyébként nyilvános fórumokon fogom közzétenni levelezésünket!

 

Már nem tudom hányadjára írom le, hogy erre a járatra szerettem volna ajándékutalványokat beváltani és nem sikerült! Ezt már januárban is jeleztem telefonon, itt is jeleztem, e-mailt is írtam! Számtalanszor utaztam Önökkel és eddig csak jót tudtam mondani és most fél éve megy ez a cirkusz! Miért? Augusztus 17-én járnak le az utalványaim, kérem, hogy ezt az összeget tegyék rá a Wizz számlámra! Az utalványok: … Valamennyi 2018. augusztus 17-én fog lejárni.

 

Dátum: 2018. július 19., csütörtök, 07:44:05

Kedves …! Köszönjük, hogy ügyfélkapcsolati részlegünkhöz fordult. Észrevételét megkaptuk. Ügyfélszolgálati munkatársunk készséggel segít Önnek mindennemű esetlegesen felmerülő kérdésben, de általános kérdések esetén weboldalunkon is válaszokat találhat a legtöbb gyakori kérdésre. Ha igénye az ügy jellegénél fogva nem tűr halasztást (pl. banki átutalással történő fizetés miatt), úgy feltétlenül azt javasoljuk, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársunk jelentkezéséig köszönjük szíves türelmét. A Wizz Air ügyfélszolgálata

Ezek után a Kormányhivatalhoz fordultam, és így a XX. Kerületi Hivatal 2018. november 14-én 1.500.000 Ft fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a Wizzairt és kötelezték, hogy a jövőbeni panaszokra 30 napon belül válaszoljanak. Ebből azonban még nekem nem lett pénzem.

Ezután a következő e-mailt kaptam a Wizztől, 2019. január 8-án:

Tisztelt …!

 Köszönjük Légitársaságunknak küldött levelét.

Szeretném felhívni kedves figyelmét, hogy én vettem át a folyamatban lévő ügyet.

Szíves elnézését kérjük kései válaszunkért.

Az Ön által megküldött ajándékutalványok számát ellenőriztük, melynek során megállapításra került, hogy a rendszerünkben nem található  számon regisztrált ajándékutalvány.

Kérjük, hogy az ügy lezárása érdekében, küldje meg az ajándékutalványok megvásárlását igazoló e-mail üzenetet, vagy azon hivatalos, a Társaság részéről érkező e-mail üzenetet, mely az utalványok számát tartalmazza, valamint az utalványokat megvásárló személy Wizz fiókjának számát Társaságunk részére. Amennyiben az ajándékutalványokkal kapcsolatos problémát a Társaság rendszerének hibája váltotta ki, abban az esetben a Társaság a felhasználatlan ajándékutalványok értékének összegét, az Ön Wizz számláján utazási kreditek formájában jóváírja, mely időkorlát nélkül felhasználható foglalások létrehozására.

Tekintettel a kései válaszadásra, kérjük engedje meg, hogy felajánljuk további 30 € összegű utazási kredit Wizz számlán történő jóváírását az Ön Wizz számláján.

Megértését és együttműködését köszönöm, az ügyet illetően szíves válaszát várom.

 

Elég kellemetlen volt bevallani az ajándékozónak, hogy milyen problémák vannak, de szerencsére megvolt az e-mail, amiből kiderült, hogy az abban szereplő utalványok sorszáma nem egyezik meg a kinyomtatott utalványok sorszámával. Elküldtem nekik, aztán telt-múlt az idő és nem jött válasz és a pénz sem, mire újból írtam:

 

Tisztelt …!

A január 8-án küldött levelére szinte azonnal válaszoltam, de azóta ismét nem reagálnak az e-mailemre. Mi történt?

 

Február 4-én érkezett a válasz:

Tisztelt …! 

Köszönöm kedves válaszlevelét. 

Szíves elnézését kérem a késői válasz miatt. 

Örömmel értesítjük, hogy az Önnek járuló 30 EUR (9.800 HUF) összeget visszatérítettük kredit formájában az Ön Wizz Számlájára, melynek számlaszáma … A jóváírt kredit lejárati dátuma korlátlan. 

Szeretnénk felhívni kedves figyelmét, hogy a Wizz Számlán található kredit pontokat jövőbeli foglalásai kifizetésénél használhatja fel. Ennek feltételeiről bővebben honlapunkon olvashat: 


Emellett tájékoztatjuk, hogy az ügy további kivizsgálásának érdekében, kérem, amennyiben lehetőség adódik, küldje el válaszlevelében az ajándékutalványok megvásárlását igazoló e-mail üzenetet, vagy azon hivatalos, a Társaság részéről érkező e-mail üzenetet, mely az utalványok számát tartalmazza, valamint az utalványokat megvásárló személy Wizz fiókjának számát is. 

Megértését és együttműködését köszönöm, az ügyet illetően szíves válaszát várom. 

 

Újból elküldtem.

 

Február 15-én jött az e-mail:

Tisztelt …! 

Köszönöm kedves válaszlevelét. 

Az Ön által küldött dokumentumokat köszönettel megkaptuk. 

Örömmel értesítjük, hogy a 3 utalványnak megfelelő 21.750 HUF összeget visszatérítettük kredit formájában az Ön Wizz Számlájára, melynek számlaszáma ... A jóváírt kredit lejárati dátuma korlátlan. 

Szeretnénk felhívni kedves figyelmét, hogy a Wizz Számlán található kredit pontokat jövőbeli foglalásai kifizetésénél használhatja fel. Ennek feltételeiről bővebben honlapunkon olvashat: 


Ezúton szíves elnézését kérjük az okozott kellemetlenség miatt. 

További szép napot kívánok. 

Megértését és együttműködését köszönöm. 

 

És így ért véget a történet több, mint egy éves harc után, happy enddel. Tanulság: soha ne adjuk fel!

A bejegyzés trackback címe:

https://europaiutazas.blog.hu/api/trackback/id/tr8114632234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

weasel 2019.02.18. 14:17:51

Hát, szerintem ez nem happy end, hacsak a fogyasztóvédelmi bírságot annak nem tekintjük.

2019.02.18. 15:49:01

Hát... A Viccair helyében én letiltottalak volna az összes járatukról, hálából. Teljesen legálisan megtehették volna.

PTom70 2019.02.18. 16:13:56

@weasel: Az a happy end, hogy visszakaptam a pénzemet és még +30 eurót. Sokáig tartott, de a vége jó.

nemecsek ernő áruló 2019.02.18. 16:14:15

A Wizz egyszer otthagyott spanyolországban, 4 órát vártunk Barcelonában tájékoztatás nélkül, ha nincs a flight radar, azt se tudtuk volna, hogy úton van a pótlás. Természetesen amikor érdeklődtem, hogy akkor EU szabály alapján kártérítés, lepattintottak; már a vonaton hazafelé fogalmaztuk a panaszt a FlightRefundnak, akik a nyaralásunk teljes költségêt bevasalták a WizzAir-en.

Azóta nem szándékozom a közelükbe menni, aljas köcsög sintér banda.

PTom70 2019.02.18. 16:15:27

@LebensraumamOsten: Miért tiltottak volna le? Az a pénz az enyém volt, az ajándékozó kifizette. Szerintem az ember harcoljon az igazáért. Szerinted hagyni kellett volna elveszni a pénzt?

nemecsek ernő áruló 2019.02.18. 16:15:43

@PTom70: Ne haragudj meg, de a belefektetett energiát tekintve elég olcsó az óradíjad. :(

PTom70 2019.02.18. 16:21:33

@nemecsek ernő áruló: Valóban sok időmet elvette, de ha hagyom az egészet, akkor semmit nem látok belőle. Pontosan erre számítanak (és nem csak ők), hogy majd megunja a vásárló és sokan fel is adják. Szomorú, hogy nem olyan kommentek születnek, hogy végre valaki megunta a packázásukat és harcolt ameddig el nem érte a célját.

Hivatásos Beszólóművész 2019.02.18. 19:38:23

Na most aztán a Wizzair jól megtanulta, hogy neki bizony a k*rv* anyját!!!
Valószínűleg a vezetőséget eltávolították a helyéről, a beosztottakat több órás kínzás árán megtanították arra hogy "A VEVŐ AZ ÚR!!!" és a tulajdonosok minden pénteken saját hátukat korbácsolva járnak körben-körbe egy VEVŐT ábrázoló szobrot.
Ezek után a Wizzair csak azért fog mindenfelé járatokat indítani, mert tudja, hogy ennek a VEVŐ örül, és ha kell saját pénzt fognak behordani az irodába, hogy működhessen a cég és repülhessen a VEVŐ.

PTom70 2019.02.18. 19:52:19

@Hivatásos Beszólóművész: Köszönjük a tartalmas hozzászólást!

Hell-Ász 2019.02.18. 21:57:38

Csodálkozom, micsoda türelmes emberek vannak. Az első határidőtúllépés vagy 3 mail után jogi útra tereltem volna.
(Egyébként kerülöm őket, mint a pestist.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.02.19. 02:20:41

Óóó, cimbora, bazz, remélem most tanultál az esetből.Én ezeket az utalványokat kábé azonnal a tűzbe dobtam volna, a veszteséget minimalizálandó.Ha te is kiszámolod egy közepes órabérrel, hogy mennyit feccöltél ebbe a 30 ojróba/21 ezer forintba fél év alatt, szerintem sírva fakadnál...
Ez minden, csak nem happy end, de ahogy gondolod.

PTom70 2019.02.19. 03:45:20

@geegee: Szerintem egész jól tudok számolni. De ez nem csak a pénzről szól.

Bkkzol 2019.02.19. 06:41:18

Sok szolgáltató és üzlet,bank is arra hajt, hogy a reklamáló ügyfél "belefárad" a jogos reklamációba. Erre szerintem külön rendszert dolgoztak ki. A Wizzair pl az emelt díjas hívással... sok szolgáltató " a végtelen menüpontokkal" vagy/és "állandó foglalt" telefonvonallal szállnak be a pszichológiai hadviselésbe. Az e-mailos keresésekben bevált gyakorlat az "A","B"..."C" típusú semmitmondó formaválaszok.

PTom70 2019.02.19. 06:53:47

@Bkkzol: Köszönöm. Igen, ez lenne a lényege a posztnak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.02.19. 11:05:02

@PTom70: Azt én értem, hogy kiállsz magadért, és ez dícséretes is, de szerintem ez negatív mérleg, bárhonnan nézzük.Minden jót, máskor kevesebb küzdést.

PTom70 2019.02.19. 16:52:32

@geegee: Nekem ez pozitív. Én most nagyon jól érzem magam. Köszönöm.

John Heard 2019.07.27. 09:30:50

@Hivatásos Beszólóművész: Igen, ez kulfoldon igy van, csak Magyarorszagon nincs! Nagyon helyesen jart el az ugyfel, remelem minel többen igy jarnak el akiket akarmelyik hulladek fapados karosit meg!
süti beállítások módosítása