Utazások Európában

Hasznos tanácsok Stockholmba utazóknak

2019. július 12. - PTom70

Stockholm kiváló nyári célpont azoknak, akik a strandolás helyett inkább a városnézést választják és el akarnak menekülni egy kis időre a kánikulából. Nagyon érdekes látnivalók vannak, nekünk 3 teljes napba - annak ellenére, hogy esős idő volt - elég sok minden belefért.

1. Ha Stockholm Skavsta reptérre érkezünk, akkor a Flygbussarna busztársasággal érdemes bejutni. A jegyeket online megvehetjük (így olcsóbb), 3 hónapig bármikor felhasználható. Kettőnknek az oda-vissza szóló jegy 556 svéd koronába került, elővételben. Mivel a jegyek nem konkrét járatra szólnak, ezért nem biztos, hogy felfér a buszra, aki beáll a sorba. Visszafelé jövet például jónéhányan ott maradtak, érdemes időben kimenni a T-Centralennél található indulási helyre. A menetidő: kb. 80 perc.
  2. Nem kell készpénz! De tényleg nem. Mi vittünk magunkkal 500 koronát, de fölösleges volt. Mindenhol (még a WC-n is!) lehet kártyával fizetni. Soha senkit nem láttam, hogy készpénzzel fizetett volna, sőt valahol az van kiírva, hogy azt nem is fogadják el.
  3. Szemetet, eldobott csikket sehol nem láttam az utcán. Ez a magyarországi viszonyok után nagyon furcsa volt…
  4. Dohányzó embert nem láttam az 5 napos utunk során. Ami azonban nagyon meglepett, hogy a repülőtéren, a terminálon, egy üvegkalitka van, elszívóval és ott lehet dohányozni.
  5. A tömegközlekedés nagyon jó! Sok metróvonal, villamosok, buszok. Érdemes több napra szóló jegyet venni, melyek árai: 130 SEK/24 óra, 260 SEK/72 óra, 335 SEK/1 hét. Ez utóbbi esetben meg kell venni a kártyát is, ami 20 koronába kerül. A buszon első ajtós felszállás van, ott kell érinteni a kártyát. A metrónál kapus rendszer van, a villamoson pedig egyszer jött egy ellenőrféle és megnézte a kártyánkat.
  6. A buszozás közben egy idő után vesszük csak észre, hogy itt bizony nincs kátyú az utakon és nem ráz szét a busz, mint például a 23-as a Soroksári úton…
  7. A boltokban maximum 3,5% alkohol tartalmú italokat árulnak (egész jó söröket például), az ennél töményebbeket csak a Systembolaget üzleteiben lehet venni.
  8. Svédország nem olcsó! A közlekedés, a szállás, a kaja mind zsebbe nyúlós. Persze nem kell mindig étteremben enni, van McDonald’s, Burger King stb. Mi az ICA nevű szupermarketekben vásároltunk, ahol mindenféle saláta, sushi stb. kapható, persze ez is drágább, mint itthon.
  9. A belépők sem olcsók, érdemes megfontolni a Stockholm kártya beszerzését, ami – szerintem – csak akkor éri meg, ha egész nap fizetős helyekre megyünk és szeretnénk városnéző busszal illetve hajóval is utazni. Mi végül nem vettünk ilyet.
  10. Szinte mindenki beszél angolul és nagyon segítőkészek. Kétszer is előfordult, hogy éppen a térképet meg az útikönyvet néztük az utcán és odajött valaki, hogy segíthet-e?

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zhodiák 2019.07.15. 15:34:08

"Svédország nem olcsó! A közlekedés, a szállás, a kaja mind zsebbe nyúlós. Persze nem kell mindig étteremben enni, van McDonald’s, Burger King stb."

Az első mondattal egyetértek. A másodikat úgy módosítanám, hogy nincs értelme étteremben enni, mert semmi extrát nem kapunk. Én szeretem kipróbálni a helyi ízeket, de Stockholmban erre nem igazán volt lehetőség: kínai/thai vagy olasz vagy amerikai (McDonalds/Burger King) éttermeket láttunk.
Egyszer megkérdeztem a szálláson, hogy tudnának-e javasolni éttermet, ahol meg lehet kóstolni svéd ételeket, pl. a rénszarvast, de azt mondták, hogy menjek Lappföldre, ott esetleg. :)
Szóval Stockholm konyhája inkább nemzetközi semmint svéd de lehet, hogy csak mi keresgéltünk rossz helyen.