Utazások Európában

Pécs – 5 nap, 10 program

2020. július 22. - PTom70

Nagyon régen voltam már Pécsett, de most úgy döntöttünk ismét megnézzük és nem bántuk meg. Összegyűjtöttem, hogy mi miket néztünk meg. Nyilván, ha gyerekekkel mentünk volna, akkor máshogy alakul a program, de ketten voltunk, a feleségemmel. 5 nap alatt ez kényelmesen belefér, nem kell reggeltől estig menni.

Zsolnay negyed

A Zsolnay Vilmos által alapított világhírű porcelángyár területére ingyenes a belépés, de az egyes kiállításokért fizetni kell. Érdemes az ún. örökség jegyet megvenni (7900 Ft a teljes árú), mert ezzel még az Ókeresztény emlékhelyeket is megnézhetjük és négy napig érvényes. Ha csak a Zsolnay negyedet nézzük, akkor arra is van kombinált jegy (6500 Ft), ami két napig érvényes.

A negyedben van természetesen kerámiakiállítás (kettő is), gyártörténeti kiállítás, kézművesmanufaktúra megtekintése, kesztyűmanufaktúra kiállítás, interaktív természettudományos kiállítás. Ki kell mennünk a negyedből, ha a Zsolnay Mauzóleumot is meg akarjuk nézni, de a jegy ide is érvényes.

Erre nyugodtan szánjunk rá egy egész napot, hiszen lehet az udvaron is sétálgatni, piknikezni (ehhez ingyen adnak pokrócot) és persze étterem, fagyizó, pékség is van. Ha pedig valakit jobban érdekel a család története, annak ajánlom Tolvaly Ferenc: A Zsolnay-kód című regényét.

Ókeresztény Sírkamrák és Középkori Egyetem

A világörökség része a pécsi ókeresztény síremlékegyüttes (Cella Septichora és Ókeresztény Mauzóleum), amit feltétlenül nézzünk meg! A Cella Septichora látogatóközpontból indulhatunk és nagyon látványos kiállítást nézhetünk meg, több ókeresztény síremlék is nagyon jól megtekinthető. A közelben van az Ókeresztény Mauzóleum, amit szintén nézzünk meg nemcsak felülről, de le is lehet menni. Még erre a napra befér a Középkori Egyetem, ami a Dóm mögött van, ez egy kicsit csalódás volt, hiszen az egyetemről nem sokat tudtunk meg, de Pécs történetéről igen. Tény, hogy a kiállítás egy részét éppen rendezték, oda nem lehetett bemenni.

Zsinagóga

A Fürdő utca 1. szám alatt látható a zsinagóga (belépő 500 Ft), ami egyben múzeum is, hiszen a zsidóság történetét, a zsidó szokásokat ismerhetjük meg, ha végigjárjuk a kiállítást.

Gázi Kászim pasa dzsámija

Valószínűleg mindenki ismeri, hiszen Pécs egyik jelképe. Jelenleg katolikus templom, de a török időkben mecsetként használták.

Dóm

Pécs jellegzetes épülete. Hatalmas belső tér (sajnos épp felújítás van benne) és az egyik tornyába fel lehet menni, amiért fizetni kell, de a templomba nincs belépő.

Csontváry Múzeum

A legismertebb képei itt találhatók, köszönhetően egy gyűjtőnek, aki nem engedte, hogy megsemmisítsék. Mert azt tervezték. (1500 Ft)

Vasarely Múzeum

A magyar származású op-art művész képei élőben lenyűgözőek. Nem szabad kihagyni! (1500 Ft)

Orfű

Busszal érdemes odamenni, több nagyon szép tó van itt, fürödni is lehet.

Abaliget

Orfűről át lehet gyalogolni, szép túra és nem hosszú (5-6 km). A kék kör, majd a kék kereszt jelzést érdemes követni. Mindenképpen nézzük meg a cseppkőbarlangot – óránként indul vezetett túra – vagy, akit érdekelnek a denevérek, annak a Denevérmúzeumot tudom javasolni. A tóban pedig lehet csónakázni, vízibiciklizni.

Kilátók

Pécs környéke tele van túraútvonalakkal, mi azt választottuk, ami kilátókat tartalmaz. 34-es vagy 35-ös busszal kell felmenni az állatkertig (ezt nem néztük meg, de gyerekekkel kihagyhatatlan) és onnan gyalog a TV-torony, Kis-Tubes, Tubes, Sós-hegy, Remeterét útvonalon vissza az állatkertig. Kb. 11 km, nagyon szép túra. Itt vannak a részletek: https://kirandulastippek.hu/pecs-baranya/misina-tubes-remete-ret-klasszikus-mecseki-kortura

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conect 2020.07.22. 19:27:39

Sajnos nincs normális étterem, hétvégén önnepnak a legtöbb minden zárva van.

ledo76 2020.07.22. 20:13:15

@conect: A Király 21 és a Blöff jó, az előbbi kimondottan.

Fül~orr~régész 2020.07.22. 20:28:49

Szerintem Pécs a hazai városok közül az utóbbi 1-2 évtized legnagyobb csalódása. 20 éve rendszeresen jártam oda, majd tavaly újra meglátogattam, és kb. semmi nem változott, a belváros 1 négyzetkilométere jól néz ki, de ennyi. Más (akár kisebb) városok sokkal többet fejlődtek...

ledo76 2020.07.22. 20:43:08

@Fül~orr~régész: Ez így van, a Széchenyi tér pl kimondottan kopár lett. A belváros és a fekvése menti meg, így összességében azért nem rossz.

Aureliano Buendía 2020.07.22. 21:39:03

@conect: Balkán Bisztró, régebben a Korhely is jó volt. A Szinbádnak amúgy meglepően jó a konyhája, nekem az Eozint is dicsérték.

@ledo76: idén tervben van a kipróbálása.

asdf 2020.07.22. 23:58:51

A képek után toljunk már +1 üres sört, megkülönböztethetetlen, hogy a szöveg az képalá, vagy a következő bekezdés címe.

PTom70 2020.07.23. 06:05:53

@asdf: Szívesen tolnék minden kép után egy sört, de akkor a végét már nem tudnám megírni. :) Nyilván sorra gondoltál, amiben teljesen igazad van. Köszönöm, hogy jelezted.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2020.07.23. 09:44:48

Pécsett évekig működtek az Enoteca Corso és a Susogó fine dining éttermek (országos TOP20 is volt talán), egész sokszor jártam oda, sajnos mindkettő becsődölt. Jelenleg Hosszúhetényben az Almalomb étteremben lehet jót enni, igaz nem olcsó hely. Még szeretjük a pécsi állatkertet és a Jókai cukrászdát. Amúgy kisgyerekeseknek ajánlom ezt a könyvet: www.bartoserika.hu/konyvek/hoppla-mesei . Kellemesen gügye történet, igen tehetséges rajzoló tollából. Tettye, Málomi-tó, Misina-tető, TV-torony, Orfű Aqua Park (sajnos idén zárva), Orfű Malomban fantasztikus sütemények és előre rendelhető kenyerek. Szeretjük az augusztus eleji tóátúszást, Orfűn van fizetett barlangtúra lehetőség is, tavat kellemes körbefutni (6 km, nagyjából kiépített pálya)... ja és bicikliút Pécs és Orfű között a hegyekben (13 km).