Utazások Európában

Luxembourg

2017. január 29. - PTom70

Péntek este már negyedik alkalommal repültem - ezúttal feleségemmel - Brüsszel-Charleroi reptérre, ami azért Brüsszeltől elég messze van, de szinte mindig vannak olcsó jegyek a Wizzairnél, ezúttal a 2 retúrjegyet kevesebb, mint 12 ezerből megúsztam (ami valójában ingyen volt a Wizz hitelkártyámnak köszönhetően.). Ezúttal is a Flibco busztársasággal utaztunk tovább Luxembourg-ba, ezért kettőnknek oda-vissza 32 eurót fizettem.

Éjfél körül értünk a szállodába, így azért másnap nagyon korán nem keltünk fel. Sajnos, ahogy kiléptünk a hotelből már esett is az eső, ami 1 órán belül lefagyott, így a sok kockaköves járda, út életveszélyesen csúszott. Ebben a városban ez igen nagy probléma, mert Luxembourg-on belül nagy szintkülönbségek vannak. A városban 96 híd, viadukt található.

Ha a vasútállomás felől indulunk az Avenue de la Liberté úton, akkor az Adolphe hídon megyünk át a Petrusse nevű patak fölött. Már innen is nagyon szép a látvány jobbra és balra nézve is.

A hídról már látszanak a Notre Dame templom karcsú tornyai. Ide érdemes bemenni, nagyon szép gótikus stílusú templom, belépő nincs.

Ezután - a Notre Dame közvetlen szomszédságában található - nagyhercegi palotához mentünk, ahol egy darab őr látható, aki néha látványosan vonul oda, majd vissza. Az épületet csak kívülről lehet megnézni.

Egy kisebb templom, a Saint Michel, felé folytattuk utunkat. Itt sem kell belépőt fizetni.

Innen a városfal részeit néztük meg, elég jó állapotban van, sok bástya, kazamata és nagyon szép kilátás.

Lesétáltunk (vagy inkább lecsúszkáltunk) a Grund nevű részre, ami tulajdonképpen az Alzette folyó kanyarulata által közbezárt félsziget szerű terület. Innen pedig felfelé nézve fantasztikus a látvány.

Itt található a Keresztelő Szent János templom, ahová szintén ingyenes a belépés.

Érdemes a városban sétálgatni az alsó és a felső részen is nagyon szép a látvány, jó időben pedig - gondolom - még szebb.

Végül rájöttünk, hogy feleslegesen kockáztattuk a nyaktörést, mert a Plateau du St. Esprit-nél lifttel is lehet közlekedni az alsó és a felsőváros között...

Aztán persze egy kiskocsmában megkóstoltunk néhány luxemburgi sört. Egész jók...

Bátran ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg ezt a kisvárost, persze arra fel kell készülni, hogy a szállás és az ennivaló nem túl olcsó, hiszen Európa egyik leggazdagabb országának fővárosában járunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.